اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف نهبندان:

وقف عدالت اجتماعی را تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: سنت حسنه وقف در کاهش فاصله‌‌های طبقاتی، تعدیل ثروت و تامین عدالت اجتماعی نقش موثری را ایفا می‌کند.

وقف عدالت اجتماعی را تامین می‌کند
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: وقف تاریخچه‌ای به درازای عمر بشریت دارد و از آغاز خلقت انسان وقف وجود داشته و علمای اسلامی معتقدند که ساختمان کعبه نخستین بنای وقفی است که در قرآن مجید به عنوان نخستین خانه ویژه عبادت معرفی شده است.
وی با بیان اینکه وقف دارای دو اثر بیرونی و درونی است، تصریح کرد: اثر درونی متوجه شخص واقف است که با این عمل به تزکیه نفس پرداخته و روحیه دنیا طلبی را از خود دور می‌سازد و اثر بیرونی آن نیز در جامعه نمود پیدا می‌کند که می‌تواند در مهار کردن فقر و محرومیت و کم کردن فاصله‌های طبقاتی تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با اشاره به اینکه برای مصارف عواید موقوفات می‌توان سه محور اصلی ترسیم کرد، افزود: محور نخست، وقف پشتوانه مردمی مراکز علمی باشد که صدها و هزاران عالم و دانشمند دینی و اسلامی در آن مراکز تربیت شدند.
الهی ادامه داد: محور دوم نیز پشتوانه اخلاقی و تربیتی وقف برای واقف و آحاد جامعه باشد و محور سوم اینکه وقف می‌تواند ضامن بقای پایگاه‌های عبادی و تعظیم شعائر دینی شود.
وی یادآور شد: سنت حسنه وقف در کاهش فاصله‌‌های طبقاتی، تعدیل ثروت و تامین عدالت اجتماعی نقش موثری را در جامعه اسلامی ایفا می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: وقف با بنیادهای خیریه با یکدیگر تفاوت دارند چراکه متولیان بنیادهای خیریه می‌توانند آن را به فروش برسانند ولی متولیان وقف نمی‌توانند آن را بفروشند.
الهی اظهار داشت: مسئولیت متولی یا ناظر وقف حفظ و نگهداری موقوفات و به کارگیری درآمدهای وقف در راستای اهداف وقف و به حداکثر رساندن درآمدزایی موقوفات است.
وی نقش سنت حسنه وقف در تعظیم شعائر دینی و اسلامی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بیشترین موقوفات سطح جامعه طبق نیات واقفان و در راستای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و اشاعه معارف دینی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌توانند همانند گذشته در راستای نهادینه کردن فرهنگ و اهداف وقف تلاش کنند و در این زمینه نقش اصحاب رسانه در سطح جامعه بسیار موثر واقع می‌شود.
الهی با بیان اینکه این شهرستان دارای 335 موقوفه و 580 رقبه است، گفت: تعداد 9 زیارتگاه و دو مسجد بین راهی نیز در نهبندان وجود دارند.
وی اظهار داشت: درآمد موقوفات نهبندان در پنج ماه سال جاری مبلغی بالغ بر 13 میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: از محل عواید تعداد چهار موقوفه در شهر نهبندان که وقف بر فقرا و مساکین شده است، در ماه مبارک رمضان تعداد 30 سبد غذایی به ارزش 75 میلیون ریال بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
الهی تصریح کرد: ازمحل عواید موقوفه میر شاه خان در روستای چهارفرسخ نیز تعداد 52 سبد غذایی به ارزش 5 میلیون ریال در ماه مبارک رمضان بین خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند توزیع شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول