اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی خبر داد:

تزریق 173 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بدنه اقتصاد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی گفت: تزریق 173 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بدنه اقتصاد کشور در دستور کار است که سهم 11گانه اقتصاد کشور از جمله تعاون در این زمینه مشخص شده است.

تزریق 173 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بدنه اقتصاد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدحسین فروزان مهر بعدازظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که پس از تجمیع سه وزارتخانه کار، تعاون و امور اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی جامعه ایرانی باید در سال 1404 ایجاد اشتغال و فرصت برابر اجتماعی برای همه اعضای جامعه باشد.
وی با اعلام اینکه ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس اصل 44 قانون اساسی انجام شد، ابراز داشت: تعاون چشمه جوشان اشتغال است که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید به میزان اشتغال 25 درصد در اقتصاد کشور دست یابد.
معاون وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی با اعلام اینکه هم اکنون سهم تعاون در اقتصاد 8 تا 9 درصد است، خاطرنشان کرد: با ارائه تسهیلات به بخش تعاون به میزان تعریف شده 25 درصد خواهیم رسید.
وی اشتغال را یکی از موضوع‌های صدر کشور برشمرد و گفت: با توجه به هدفی که در پایان برنامه پنجم توسعه باید به نرخ هفت درصدی در بخش بیکاری برسیم براساس محاسبات صورت گرفته در شورای اشتغال باید سالانه یک میلیون و 100 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
معاون وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی در کشور را از جهت‌گیری‌های جدید دولت و براساس برنامه پنج ساله توسعه کشور برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم در سال 90 به این میزان اشتغال دست یابیم.
وی گفت: تزریق 173 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بدنه اقتصاد کشور در دستور است که سهم 11گانه اقتصاد کشور در این زمینه مشخص شده است.
فروزان مهر با اشاره به اینکه در احکام قانون برنامه و تبصره‌های بودجه فضای خوبی برای حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال تعریف شده است، بیان داشت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز با تبادل افکار می‌تواند در این بخش موثر واقع شود.
وی با اعلام اینکه کاهش تصدی‌گری دولت زمینه توانمندسازی سایر بخش‌های اقتصادی را فراهم می‌کند، گفت: دوره چهارم سفرهای دولت بر محور اشتغال است.
معاون وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی از تشکیل کارگروه اشتغال استان‌ها در سفرهای چهارم دولت با محوریت رئیس جمهور در کارگروه اشتغال خبر داد.
وی هدف از ادغام وزارتخانه‌ها را چابک‌سازی برشمرد و اعلام کرد: توجه به وظایف نظارتی از دیگر اهداف ادغام‌ها است.
فروزان‌مهر در پایان با اشاره به اینکه با ادغام این سه وزارتخانه‌ها باید از 62 مدیر استانی حوزه کار و تعاون 30 نفر انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: باید بررسی‌های دقیقی در این زمینه انجام شود.
در پایان این مراسم از خدمات محمدعلی نجفی مدیرکل کار و امور اجتماعی مازندران تجلیل و اسماعیل نیلچیان که قبلا مدیرکل تعاون مازندران بود به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران معارفه شد.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول