اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری‏های فارس درباره تعطیلی سینمای گرمسار؛

جلیلی: تسهیلات بدهند؛ تجهیز می‏کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست سینما ابریشم گرمسار گفت: در صورتی که تسهیلات پیش‏بینی شده برای سینما ابریشم گرمسار اختصاص یابد، این سینما از خطر تعطیلی نجات یافته و تجهیز می‏شود.

جلیلی: تسهیلات بدهند؛ تجهیز می‏کنیم
علی‏اصغر جلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار اظهار داشت: سینمای گرمسار در سال 1349 افتتاح و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای بازسازی تعطیل شد و تا سال 1380 گاهی به صورت موقت با درجه سه اکران داشت.
وی افزود: در سال 1380 بنا به علایق شخصی به فعالیت‏های فرهنگی و با توجه به درخواست مسئولان وقت و وعده‏هایی که داده شد، نسبت به خریداری و بازسازی هم‏زمان سینما اقدام کردیم.
جلیلی گفت: در نیمه دوم سال 1380 بازسازی‏ها ادامه یافت و با بدهی بالغ بر 70 میلیون تومان، سینما با درجه دو افتتاح شد.
سرپرست سینما ابریشم گرمسار ادامه داد: در مدت بهره‏برداری، در وضعیت سالن با ضعف‏هایی مواجه شدیم که با کار کارشناسی و رایزنی‏هایی با مسئولان تهران و استان سمنان قرار به بازسازی سینما با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان شد.
جلیلی اضافه کرد: از این مبلغ، آورده مالک سینما و تسهیلات استان لحاظ شد و سهم تسهیلات استان 164 میلیون تومان بود که قرار است تسهیلات به زودی تخصیص داده و امیدواریم این امر محقق شود.
وی افزود: سینما به عنوان یک رسانه در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی، نگاه و تولید فرهنگ بومی، اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و خانواده‏های بزرگوار، عمران شهری و حتی اشتغال جایگاه ویژه‏ای دارد.
جلیلی اظهار داشت: با توجه به اینکه سینما ابریشم گرمسار دارای درجه ممتاز است، برای نجات از تعطیل نشدن سینما به مانند برخی شهرهای استان نیازمند حمایت مسئولان ذی‏ربط هستیم و امیدواریم تسهیلات وعده داده شده محقق شود تا شاهد اعتلای بیش از پیش سینما ابریشم گرمسار در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
وی از تشکیل کمیته توسعه و نوسازی سینماها خبر داد و گفت: قانون نگاه ویژه به سینماها دارد و در برنامه‏های سوم، چهارم و پنجم توسعه فرهنگی و اجتماعی این کمیته دیده شده و در استان سمنان به ریاست استاندار سمنان این کمیته را تشکیل دادیم اما در 10 سال اخیر دو جلسه تشکیل داده است.
جلیلی در ادامه بیان داشت: در بحث استقبال مخاطب چند مقوله مدنظر است که داشتن سالن خوب و فیلم خوب و اکران به موقع باید در دستور کار قرار گیرد و خوشبختانه سینمای ابریشم گرمسار به اذعان بسیاری از دست‏اندرکاران، در اکران به‏روز موفق بوده است.
وی افزود: هم‏اکنون با تغییراتی که در سیستم‏های پخش سینما انجام گرفته و همچنین مستهلک شدن تجهیزات در این پنج سال، نیاز به بازسازی مجدد است.
سرپرست سینما ابریشم گرمسار ادامه داد: درحال حاضر مطلوب‏ترین سینما در استان سمنان، سینما ابریشم گرمسار بوده که به همت بخش خصوصی دایر شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای حفظ سینمای ابریشم گرمسار به عنوان سینمای مطلوب و مناسب نیازمند حمایت مسئولان استان سمنان هستیم که امیدواریم این مهم محقق شود.
پیش از این، رئیس امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفته بود: در شهرستان گرمسار با وجود اینکه سالن سینمایی خوب و دارای امکانات مناسبی وجود دارد، اما به دلیل استقبال نکردن مردم رو به تعطیلی است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول