اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

جوایز صادراتی معوق با فروش اموال تسویه می‌شود /پرداخت تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جوایز صادراتی تجار و بازرگانان با فروش اموال و دارایی‌های این وزارتخانه که بلااستفاده رها شده است تامین و پرداخت می‌شود.‌

جوایز صادراتی معوق با فروش اموال تسویه می‌شود /پرداخت تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی غضنفری صبح امروز در نشست با تجار و بازرگانان اردبیل در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: ما به دنبال زنده کردن پیمان‌سپاری ارزی نیستیم هرچند در پرداخت جوایز صادراتی با مشکل مواجه هستیم اما به تجار و بازرگانان مانعی قایل نمی‌شویم از طریق فروش ارز به سود واقعی نرسند.
وی به حجم زیاد صادرات و قادر نبودن دولت برای تامین جوایز صادراتی اشاره کرد و افزود: در حمایت از تجار، بازرگانان و صادرکنندگان مالیات این بخش را به صفر رساندیم و برای تامین جوایز صادراتی نیز تلاش می‌کنیم با تامین اعتبار مناسب مطالبات و معوقات را نیز پرداخت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت هرگونه ایجاد منبع جدید برای فشار مالی به دولت را غیر قابل قبول توصیف کرد و گفت: بیش از ظرفیت اعتبارات خود نمی‌توانیم نرخی را برای جوایز صادراتی معین کنیم تا دولت را بدهکار کنیم.
این مسئول بیان داشت: در یک راه حل جدید برای پرداخت جوایز صادراتی اجازه گرفتیم بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال و دارایی‌های خود را که با ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی بلا استفاده مانده بفروشیم و مطالبات تجار را پرداخت کنیم.
غضنفری ادامه داد: آمادگی داریم به ازای سرجمع مطالبات استان‌ها به همان میزان اموال و دارایی‌ها را در اختیار اتاق‌های بازرگانی قرار دهیم تا با فروش آن بدهی ما به تجار و بازرگانان از بابت جوایز صادراتی صفر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تدوین و ارائه قانون جدید بهره‌برداری از معادن خبر داد و افزود: این لایحه برای تصویب نهایی در کمیسیون‌های مجلس مراحل نهایی را طی می‌کند تا به زودی تصویب شده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تسهیلات مورد نیاز را به صورت ارزی و ریالی در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا سرمایه‌گذاری‌های لازم را در بخش استخراج، اکتشاف و فرآوری معادن انجام دهند.
غضنفری در پایان سخنان خود از پیشنهاد استخدام گارد و محافظ برای محافظت از معادن خبر داد و گفت: از این طرح حمایت می‌کنیم تا معادن و ذخایر آن خوب محافظت و نگهداری شوند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول