اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تصویب صورت‌های مالی سال 1389 صندوق ضمانت صادرات ایران

خبرگزاری فارس: با تصویب صورت‌های مالی سال 1389 صندوق ضمانت صادرات ایران، افزایش سرمایه صندوق به 1900 میلیارد ریال تصویب شد.

تصویب صورت‌های مالی سال 1389 صندوق ضمانت صادرات ایران
به گزارش فارس به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل صندوق ضمانت صادرات ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه این صندوق برای بررسی صورت های مالی سال 1389 در تاریخ 23 شهریور باحضور نمایندگان وزارت صنعت - معدن و تجارت ، وزارت امور خارجه ، بانک مرکزی ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، و دفتر مجامع و امور شوراها برگزار شد و صورت‌های مالی سال مورد نظر با توجه به گزارش سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی شرکت با اظهار نظر مطلوب به تصویب رسید.
در این جلسه، کاظم دوست حسینی ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، گزارشی از عملکرد این شرکت در سال 1389را ارائه نمود.
وی با اشاره به نقش صندوق در عبور صادرکنندگان ایرانی از بحران اقتصادی و اعتباری جهان و تحریمهای بین المللی علیه ایران، از حمایت بیش از پیش صندوق از صادرات کشور خبرداد.
مدیرعامل صندوق، میزان کل بیمه‌نامه ها و ضمانتنامه‌های صادره در طی سال 1389 را برابر  1055 میلیون دلار اعلام کرد که این میزان پوشش در مقایسه با 713 میلیون دلار پوشش در سال 1388 ،(بدون در نظر گرفتن پوششهای صندوق از بخش پتروشیمی  و یک مورد پروژه صدور خدمات فنی و مهندسی) 47.3% رشد داشته است.
این میزان پوشش، تقریبا 8/5صادرات غیرنفتی ایران را شامل می‌شود که در مقایسه با موسسات همتا، صندوق را در مقایسه با موسسات همتای خود در رتبه های برتر منطقه قرار می دهد.
دوست حسینی در ادامه گفت:  این عملکرد قابل توجه، در نتیجه بهبود سیاستهای کلان ورویه های بازاریابی و مدیریت ریسک، و بخصوص  عملکرد مثبت کارکنان می‌باشد.
وی عدم مراجعه برخی بخشهای بزرگ اقتصادی همانند پتروشیمی و فولاد به صندوق را بدلیل کاهش حاشیه سود این بخشها در بازارهای جهانی و حساسیت آنها نسبت به نرخهای پوشش صندوق دانست و تفویض اختیار مجمع به هیأت مدیره صندوق در خصوص تعدیل نرخ کارمزد بیمه نامه ها و ضمانت نامه ها متناسب با ریسکهای پذیرفته شده از سوی مشتریان را خواستار شد.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارشی از برنامه های هیأت مدیره صندوق برای سال 90  را ارائه نمود. این برنامه ها در راستای ایجاد تنوع بیشتر در محصولات و منطبق با نیازهای جدید جامعه ذینفعان بوده و شامل اجرایی نمودن صدور بیمه نامه پوشش نوسان نرخ ارز، ارائه پوششهای بیمه ای جهت لیزینگ تجهیزات و ماشین آلات جهت انجام پروژه های فنی و مهندسی در خارج از کشور، طراحی بازار تهاتر اعتبار بین المللی، پوشش ریسک حوالجات ارزی، پوشش سرمایه گذاری داخلی به منظور حمایت از تولید صادرات گرا، پوشش ریسک تأمین مالی پروژه محور” project finance”  تضمین اوراق مشارکت بانکها و شرکتها، و تدوین بسته حمایتی توسعه صادرات با همکاری شرکتهای بیمه تجاری است.
این گزارش جاکی است، پس از تصویب صورتهای مالی سال 1389، جلسه فوق العاده مجمع عمومی در خصوص افزایش سرمایه صندوق آغاز شد و موضوع افزایش آن به 1900 میلیارد ریال با توجه به استفاده صندوق از حداکثر ظرفیت پوششی، به اتفاق آراء به تأیید اعضاء مجمع رسید.
انتهای پیام/ص
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول