اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان خبر داد:

آغاز جشنواره پایتخت پنجره‌ها در پایان شهریور ماه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان گفت: سومین جشنواره بزرگ مقاومت «پایتخت پنجره‌ها» به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر آبادان، از ۳۱ شهریور ماه در آبادان کلید می‌خورد.

آغاز جشنواره پایتخت پنجره‌ها در پایان شهریور ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مجید صادپاپی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس مختص بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی نیست بلکه همه واحد‌ها و ارگان‌ها این وظیفه را بر عهده دارند که با برگزاری برنامه‌هایی درشان این هفته، آن را گرامی بدارند.
وی با اشاره به برنامه‌های معاونت فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: حفظ آرمان شهدا و امام راحل از جمله وظایف هر ارگانی است.
صادپاپی افزود: در ادامه یکی از زیبا‌ترین جملات امام خمینی در هفته دفاع مقدس مبنی بر اینکه «حصر آبادان باید شکسته شود»، جشنواره پایتخت پنجره‌ها برای سومین سال متوالی در شهرستان آبادان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش، داستان، شعر، عکس و نمایشنامه برگزار می‌شود که تاکنون در بخش عکس ۵۰۰ اثر، نمایشنامه ۱۵ اثر و در بخش داستان و شعر هر کدام ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است. آثار توسط داوران در حال بررسی است و در روز اختتامیه جشنواره برگزیدگان هر بخش معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به تنوع‌بخشی اجرای جشنواره پایتخت پنجره‌ها، ادامه داد: امسال در راستای ماندگاری آثار رسیده این جشنواره با تولید بسته‌ فرهنگی برگزار می‌شود.
صادپاپی با اشاره به اجرای نمایش‌های خیابانی در کنار برگزاری جشنواره، بیان کرد: در جشنواره امسال، فیلم‌ها و نمایش‌های تولید شده در حوزه هنری آبادان و اهواز نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.
وی عنوان کرد: تمام آثار ارسالی به جشنواره طی دو دوره گذشته در قالب کتاب چاپ و توزیع می‌‌شود.
صاد پاپی افزود: هدف از اجرای سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها به صورت تولید بسته فرهنگی ماندگاری آثار رسیده، امکان استفاده بیشتر از تولیدات این بسته و معرفی هر چه بهتر و بیشتر هنرمندان و نویسندگان شرکت‌کننده در این جشنواره است.
وی بیان کرد: این بسته فرهنگی شامل داستان، عکس، شعر، نمایشنامه و کتاب‌های جشنواره‌های اول و دوم سال‌های ۸۸ و ۸۹ خواهد بود.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: لوح فشرده و ویژه‌نامه سومین جشنواره پایتخت پنجره‌ها، نیز به همراه این بسته فرهنگی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
وی موازی‌کاری ارگان‌ها در برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را از جمله علل کاهش استقبال عمومی مردم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری بیش از حد جشنواره در مرکز استان، موجب جشنواره زدگی شده و مردم علاقه‌مندی خود را برای حضور در جشنواره‌ها از دست داده‌اند.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان تاکید کرد: متولیان هنری باید زائقه سازی کنند و با تفحص و پژوهش نیازهای هنری مردم را شناسایی و تامین کنند.
وی ادامه داد: در دهه پیشرفت و اعتدال باید این دو امر محقق شوند که در این راستا باید به تولید هنر و فرهنگ انقلاب دینی و اسلامی پرداخت، همچنین به پرورش نیروی متعهد و تولید آثار هنری و توزیع آن‌ها در سطح جامعه توجه ویژه کرد.
صادپاپی با اشاره به اینکه مهلت ارسال تا تاریخ ۱۵ شهریور ماه تعیین شده بود، اضافه کرد: با توجه به استقبال گسترده هنرمندان خوزستانی مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۲۶ شهریور ماه تمدید شد.
وی در ادامه در ارتباط با شرایط شرکت در این جشنواره‌ گفت: تنها آثار مرتبط به حماسه دفاع مقدس و شکست حصر آبادان به مرحله داوری جشنواره راه می‌یابند.
این مسئول فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: این جشنواره از 31 شهریور ماه تا 5 مهر ماه در شهرستان آبادان برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول