اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر برجسته مشهدی:

جشنواره شعر رضوی ادبیات معاصر را متحول کرده است

خبرگزاری فارس: شاعر برجسته مشهدی گفت: جشنواره شعر رضوی ادبیات معاصر را متحول کرده و در عرصه شعر آیینی جریان‌ساز بوده است.

جشنواره شعر رضوی ادبیات معاصر را متحول کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از دبیرخانه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مجید نظافت با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی تاکنون نهمین دوره را پشت سر گذاشته، گفت: این جشنواره همواره تلاش کرده حرکتی رو به رشد را داشته باشند و به سوی ارتقای گام بردارد که این مهم‌ترین ویژگی است.
وی با بیان به اینکه این جشنواره روی برگزار کنندگان خود را سفید کرده است، تصریح کرد: حرکت‌های گذشته سنگ بنای درستی را پایه‌گذاری کرده است چراکه پس از 9 سال برگزاری این جشنواره شاعر در لفافه و غیرمستقیم به اندیشه‌ها و شخصیت حضرت  اشاره می‌کنند که این تغییر نگاه است. 
مجید نظافت با بیان این که جشنواره شعر رضوی در عرصه شعر آیینی بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: شعر رضوی شاخه بسیار مهمی از شعر آیینی را تشکیل می‌دهد و در سال‌های اخیر ما شاهدیم به دلیل برگزاری مستمر جشنواره شعر رضوی این نوع شعر در حجم گسترده‌ای سروده شده و جریان شعر آیینی را تحت تاثیر قرار داده است.
این کارشناس تصریح کرد: در گذشته بیشتر اشعار رضوی در قالب متن و مرثیه سروده شده در حالی که هم‌اکنون به طور ملموس به سیره و اندیشه رضوی پرداخته می‌شود و عمق نگری بیشتری در شعر رضوی پدید آمده است.
شاعر کشورمان گفت: جشنواره شعر رضوی محلی برای گرم شدن بازار ادبیات معاصر شده به طوریکه پس از داوری، آثار بهتر دیده می‌شود و شعر نسل جوان در معرض نقد قرار می‌گیرد و این یکی دیگر از دستاوردهای این جشنواره در اعتلای شعر است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول