اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خواستار شد:

آشناسازی اصناف خراسان شمالی با خوشه‌های صنعتی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی خواستار برگزاری دوره‌های مختلف برای آشناسازی اصناف این استان با خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش شد.

آشناسازی اصناف خراسان شمالی با خوشه‌های صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون اصناف این استان با خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش آشنایی حداقلی داشته، از این رو برای آموزش و کسب آگاهی‌های لازم کسبه، برگزاری دوره‌های مرتبط باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه متولی برگزاری این دوره‌های آموزشی سازمان بازرگانی خراسان شمالی است، افزود: سایر بخش‌ها مثل شهرک‌های صنعتی صرفاً در امر آماده کردن زیرساخت‌های لازم به منظور تحقق این برنامه مشارکت خواهند داشت.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه بازار استان برای افزایش درآمد هنوز یاد نگرفته‌اند، هزینه کنند، تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی از مهم‌ترین مؤلفه‌های افزایش درآمد کسبه بوده که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو با وجود شرایط مساعد برای فروش این محصول، لیکن هیچ‌گونه تبلیغاتی انجام نشد، گفت: بازرگانی استان با ارائه آموزش‌های لازم امکان ارتقای درآمد کسبه را فراهم کنند.
استاندار خراسان شمالی عبور سالانه 15 میلیون زائر و مسافر از خراسان شمالی و قرار گرفتن در مسیر زیارتی و سیاحتی را فرصتی مناسب برای استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت برشمرد.
وی با اشاره به اینکه خوشه‌های متعددی در استان وجود داشته تا زنجیره ارزش تکمیل شود، گفت: محصولات استان برای فروش هرچه بیشتر نیازمند معرفی هستند.
شفقت ادامه داد: خوشه صنعتی یک ظرفیت برای افزایش کسب و کار است و استان ما مزیت‌های بالایی در توسعه صنایع کوچک دارد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌ها نیز ایده‌های اقتصادی در زمینه زنجیره ارزش و خوشه‌های صنعتی ارائه کنند، تصریح کرد: از این ایده‌ها باید برای رشد اقتصادی و افزایش سطح درآمد استان بهره‌گیری شود.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه خراسان شمالی با 68 درصد تحقق اشتغال زایی امسال طی نیمه نخست بر اساس اعلام دبیرخانه عنوان برتر را در کشور کسب کرده است، افزود: بر همین اساس تاکنون 10 هزار و 542 فرصت شغلی در استان در سامانه ثبت شده است.
قهرمان طاهری اظهار داشت: 3 هزار مورد فرصت شغلی نیز اکنون آماده ثبت در سامانه اشتغال است.
وی همچنین شمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش مسکن در خراسان شمالی را 5 هزار و 995 شغل عنوان کرد.
طاهری با بیان اینکه تعهد اشتغال استان از برنامه 5/2 میلیون شغل با مشارکت دستگاه‌ها افزایش یافت، گفت: تقریباً ایجاد 20 هزار شغل در خراسان شمالی از سوی دستگاه‌ها تعهد شده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول