اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی همدان:

کانون هماهنگی دانش و صنعت گردو 18 عضو دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: کانون هماهنگی دانش و صنعت گردوی همدان دارای 18 عضو در سطح کشور است.

کانون هماهنگی دانش و صنعت گردو 18 عضو دارد
بهروز فروزانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: گردو از مهم‌ترین محصولات اقتصادی استان همدان به شمار می‌رود و تعداد قابل توجهی از شاغلان بخش کشاورزی استان در زمینه تولید گردو فعالیت می‌کنند.
وی افزود: شهرستان تویسرکان به عنوان مهم‌ترین شهرستان استان در زمینه تولید گردو محسوب می‌شود و درآمد سرانه هر تویسرکانی از تولید گردو 450 هزار تومان است که برای شهرستان کوچکی چون تویسرکان رقم قابل توجهی است.
کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن تولید و سطح زیر کشت گردوی استان در سفر سوم رئیس جمهور به همدان مصوب شد کانون هماهنگی دانش و صنعت گردو در استان ایجاد شود.
وی بیان کرد: کانون هماهنگی دانش و صنعت گردوی استان متشکل از متخصصان، مدیران، کارشناسان فعال در بخش خصوصی، محققان و دانشگاهیان به منظور برنامه‌ریزی و مطالعه در خصوص برنامه‌های آتی کانون است.
فروزانفر ادامه داد: کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت با توجه به نوع تولیدات شاخص هر استان در سراسر کشور تشکیل شده به طوری که کانون هماهنگی دانش و صنعت محصول توت ‌فرنگی در کردستان و کانون زعفران نیز در خراسان جنوبی قرار دارد.
وی تصریح کرد: ریاست کانون گردو بر عهده استاندار همدان بوده و نظارت و هماهنگی آن توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انجام می‌شود.
کارشناس مسئول باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان عنوان کرد: کانون گردوی استان دارای 18 نفر عضو در سطح کشور است.
وی در پایان گفت: این استان‌ها سطح زیادی را اختصاص به تولید گردو داده‌اند اما این در حالی است که همدان رتبه نخست تولید گردو و استان‌های کرمان و کرمانشاه سطح بیشتر کشت گردو را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول