اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شادگان خبر داد:

بیمه رایگان بیش از یک میلیون نخل در شادگان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: امسال باتوجه به پیگیری‌های انجام شده یک‌ میلیون و 600 هزار اصله نخل زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفت.

بیمه رایگان بیش از یک میلیون نخل در شادگان
عادل موالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: امسال براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته 60 هزار تن خرما از نخیلات این شهرستان برداشت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از 60 تن خرمای برداشت شده، 40 تن خرما از نخلداران شادگانی خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان براساس بررسی‌های انجام شده، افزود: هر کیلوگرم خرما امسال با قیمت 490 تومان از نخلداران خریداری می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه 10 هزار هکتار نخیلات در سطح شهرستان شادگان وجود دارد، ادامه داد: در این میزان باغات خرما 13 میلیون اصله نخل وجود دارد.
موالی‌زاده تصریح کرد: از این میزان اصله نخل در حال حاضر 900 نخل بارور در سطح شهرستان وجود دارد که عملیات برداشت خرما از این تعداد اصله نخل انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 میلیون اصله نخل زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفت، گفت: باوجود رایزنی‌های متعدد در حال حاضر تنها یک میلیون و 600 اصله نخل زیرپوشش بیمه رایگان قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان اضافه کرد: هنوز 400 اصله نخل زیرپوشش بیمه قرار نگرفته‌اند که امیدواریم توجه ویژه‌ای این موضوع داشته باشند.
موالی‌زاده با اشاره به اینکه توجه به امر اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، بیان داشت: مسئولان و مدیران مربوطه باید بیش از پیش در راستای ترقی و پیشرفت صنعت خرما در شهرستان گام برداشته، زیرا ارتقای کشاورزی در شادگان مستلزم تقویت این بخش است.
موالی‌زاده شوری آب و گرد و غبار را از مهم‌ترین مشکلات نخلداران و کشاورزان در سال جاری دانست و این مسئول کرد: برنامه‌های متعددی در راستای حمایت از کشاورزان انجام شده، اما کشاورزان همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اذعان داشت: امیدواریم امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد افزایش برداشت خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شادگان پرورش و تولید خرما در استان با توجه به قابلیت رشد و مقاومت آن در برابر کم آبی، شوری، گرما و همچنین کشت توام با مرکبات، سبزیجات و سایر محصولات کشاورزی در میان نخلستان‌ها، نقش اساسی را در اقتصاد کشاورزان و ساکنان منطقه بر عهده دارد.
در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول