اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش:

حضور دلالان در بازار خرما نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: حضور دلالان در بازار خرما نگران‌کننده است.

حضور دلالان در بازار خرما نگران‌کننده است
محمداسماعیل شفیعی در حاشیه برداشت محصول خرمای آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبپخش از مهم‌ترین مراکز تولید خرما در استان بوشهر و کشور است و این بخش با دارا بودن بیش از یک و نیم میلیون اصله نخل بیش از 45 هزار تن خرما در سال تولید میکند.
وی افزود: جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولان برای فروش تضمینی محصول خرمای مردم تلاش‌های زیادی داشته‌اند که البته تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.
رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با ابراز نگرانی از حضور دلالان در بازار خرما خاطرنشان کرد: همزمان با فصل برداشت محصول خرما مسائلی در بازار بوجود آمده که نگرانی و ناراحتی کشاورزان زحمتکش آبپخشی را به دنبال داشته است.
شفیعی تصریح کرد: قیمت فروش خرما از مسائل مهمی است که کشاورزان با توجه به زحمات یک‌ساله‌شان و هزینه‌های سالانه باغات توجه خاصی به آن دارند.
وی افزود: در چند هفته اخیر دلالان خرما در منطقه با ائتلاف و هماهنگی با یکدیگر قیمت خرما را به 250 تا 300 تومان بابت هر کلیوگرم رسانده‌اند و با همین قیمت اقدام به خرید و یا پیش‌خرید خرما از کشاورزان می‌کنند.
شفیعی بیان داشت: دلالان خرما وضعیت بازارهای داخلی و خارجی خرما را به یک وضعیت بحرانی تبدیل کرده‌اند که اعتراض و شکایت مکرر باغداران را به دنبال دارد.
این مسئول با بیان اینکه باغداران از روی اجبار خرمای خود را به دلالان می‌فروشند، اذعان داشت: نداشتن انبار، کمبود فضای کافی و امکانات لازم در جمع‌آوری و نگهداری محصولات خرما، باغداران را مجبور به فروش خرما به دلالان می‌کند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه قیمت تضمینی خرید خرما 510 تومان بابت هر کیلوگرم و قیمت توافقی 600 تومان بابت خرید هر کیلوگرم خرما اعلام شده، متاسفانه هنوز از اعتبارات لازم به عاملین خرید خرما خبری نیست.
شفیعی گفت: مسائل و مشکلات عدیده باغداران سبب شده که ایشان به ناچار اقدام به فروش خرما به دلالان کنند که به هیچ وجه مطلوب نیست.
رئیس جهاد کشاورزی آبپخش ابراز داشت: هرینه عملیات داشت و برداشت خرما بسیار بالاست و قیمت خرید خرما توسط دلالان بازار خرما برای باغداران حتی کفاف هزینه‌های جاری باغات را نمی‌دهد.
وی تاکید کرد: مجموعه جهاد کشاورزی تنها متولی تولید محصولات کشاورزی است و تنظیم بازار و بازاریابی بر عهده مجموعه بازرگانی قرار داده شده و امیدوار هستیم شاهد موفقیت کشاورزان و باغداران آبپخش باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول