اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

پیشرفت‌های علمی رمز‌ پایداری ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: یکی از رمز‌های پایداری و استقامت ایران در برابر سختی‌ها و دشمنی‌ها، پیشرفت‌های علمی است.

پیشرفت‌های علمی رمز‌ پایداری ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان بیان کردند که علم‌زدایی و دین‌زدایی یکی از برنامه‌های اصلی دشمن است.
وی بیان کرد: کسانی که در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی فعالیت می‌کنند، سرباز اسلام هستند و باید بدانند که در عرصه‌ای‌ جهادی حضور دارند.
صباحی افزود: یکی از رمز‌های پایداری، پایمردی و استقامت ایران اسلامی در برابر انواع سختی‌ها و گرفتاری‌ها، پیشرفت‌های علمی است.
وی بیان داشت: عالمان و دانشمندان ما باید از پرداختن به مسائل سیاسی بی‌حاصل پرهیز کنند زیرا این خواسته دشمن است که ما از تحصیل و علم باز بمانیم.
صباحی تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که ما به دنبال این هستیم تا اسلحه‌ها به قلم تبدیل شود.
خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، هشت سال جنگ تحمیلی را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان داشت: هر انسان آزادیخواه و با انصافی در برابر این حکمت بزرگ ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورد.
صباحی بیان کرد: دفاع مقدس فداکاری در حد اعلا بود که نتایج درخشانی نیز به دنبال داشت.
وی افزود: ایران در نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود فعالیت گروه‌هک‌های مختلف با جنگ تحمیلی نابرابر مواجه شد و این در حالی بود که نیروهای نظامی ما نیز به دلیل تبعات قهری انقلاب هنوز فرصت ساماندهی و سازماندهی پیدا نکرده بودند.
صباحی تصریح کرد: اما خروش امام راحل، حضور ملت و غیورمردان ارتش، سپاه و بسیج پیروزی ما را در این حادثه عظیم رقم زد.
وی با بیان اینکه دفاع حق قانونی، شرعی و عقلی یک ملت است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما از این لحاظ که دفاع از آبروی اسلام، قرآن و کشوری اسلامی بود، مقدس نام‌گذاری شده است.
صباحی بیان کرد: اگر دفاع مقدس نبود، نتیجه آن ریختن آبروی اسلام و کشوری اسلامی می‌شد.
وی گفت: بسیاری از کشورها و ملت‌ها افسانه و قصه می‌سازند تا فرزندانشان احساس غرور کنند، در حالی که ما این واقعیت‌ها را در کشور خود دیده‌ایم.
امام جمعه موقت کرمان همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان دلیل بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات را تکبر و غرور عنوان کرد و گفت: تکبر و تعصب‌های نا‌بجا ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی است.
صباحی افزود: حضرت علی (ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه می‌فرمایند، خداوند برای کسانی که به منازعه با پروردگار می‌پردازند و می‌خواهند برای خود عظمتی در کنار خداوند داشته باشند، لعنت فرستاد است.
وی تصریح کرد: تواضع و تکبر امتحانی است که خداوند از همه بندگان خود به عمل می‌آورد و این امتحان‌ها برای این است که آنچه را که در سرشت انسان‌هاست به عمل تبدیل شده تا پاداش و عقاب آن معنی یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول