اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم:

باید در کنار تحصیل علم، تهذیب نیز وجود داشته باشد

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقیات و فناوری گفت: نباید در محتوا چنین ادعا شود که قصد دارند دیواری را بین دانشجویان دختر و پسر بکشند، بلکه تعریف ما از محتوا آن چیزی است که در کنار تحصیل علم، تهذیب نیز وجود داشته باشد.

باید در کنار تحصیل علم، تهذیب نیز وجود داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کامران دانشجو در دیدار با اساتید، هیئت علمی و رؤسای دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار داشت: 32 سال از انقلاب می‌گذرد اما هیچ کس دغدغه تأسیس یک دانشگاه دخترانه را نداشته و هرگاه خواسته شده این دانشگاه در کشور اجرایی شود، سنگ‌اندازی‌هایی انجام گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که دانشگاه باید مبدأ تحولات باشد، ادامه داد: متأسفانه 32 سال از انقلاب می‌گذرد اما کسی نبوده که بگوید چرا در ایران یک دانشگاه دخترانه محض وجود ندارد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: جای بسی تأسف است که دانشگاه‌ها و مراکز عالی ما به آژانس شوهریابی تبدیل شده و همه بر این تصورند تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها سبب می‌شود تا زمینه ازدواج دختران و پسران فراهم نشود.
دانشجو خاطر نشان کرد: اگر قصد ما ایجاد دانشگاه اسلامی است باید به محتوا پرداخت شود و به جرأت ادعا می‌کنم اگر در تمام دانشگاه ما مساجد ساخته شود اما محتوا درست نشود هیچ کاری از پیش نمی‌بریم.
وی با اشاره به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: نباید در محتوا چنین ادعا شود که قصد دارند دیواری را بین دانشجویان دختر و پسر بکشند در حالی که چنین نیست بلکه تعریف ما از محتوا آن چیزی است که در کنار تحصیل علم، تهذیب نیز وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: آنهایی که خورشیدشان از شرق طلوع می‌کند و از غرب بلند شده و در شرق می‌نشیند با انتشار مقالاتی سعی در اخلال در این طرح تحولی دارند اما هیچ‌گاه جرأت ندارند بگویند چرا مصوبه 14گانه ایجاد آموزش عالی در کشور اجرایی نمی‌شود.
دانشجو گفت: امام راحل می‌گفت دانشگاه در درون خود همه تحول‌ها را باید ایجاد کند و هدف ایشان در بیان این تحول، تحول انسانی در دانشگاه‌ها بود.
این مسئول یادآور شد؛ شروع به کار دانشگاه‌ها در ایران در زمانی انجام شد که ایران غرق در غرب‌ستایی و متمایل به فرهنگ غرب بود و این فرهنگ آورده رضاخان از کشورهای غربی به ایران بود.
دانشجو با یادآوری این‌که ضعف‌های اساتید در آموزش عالی کشور ما وجود دارد و این ضعف‌ها را باید از میان ببریم، خاطر نشان کرد: ریشه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین این نقطه ضعف این است که دانشگاه‌های ما مقلد غرب می‌شوند و این بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که می‌تواند به آموزش عالی ما وارد شود.
این مقام مسئول با به سخن میان آوردن در مورد انسان‌شناسی و هستی‌شناسی متفاوت ایران و جهان غرب اضافه کرد: ما می‌خواهیم مناسبات انسانی را در دانشگاه‌ها ترویج دهیم و این مناسبت‌ها بیشتر بر مبنای توحیدی است.
 
*عاقبت‌بخیری ما در ولایتمداری ما است‌
به گزارش فارس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که رمز عاقبت‌بخیری همه ما ولایتمداری است، گفت: ‌اگر این آرزو را داریم باید ولایتمدار بمانیم، ولایتمدار زندگی کنیم و ولایتمدار بمیریم.
وی افزود: البته این ولایتمداری ما باید در صحنه عمل محک بخورد و به علم خود بدون عمل غره نشویم.
دانشجو تصریح کرد: اگر قرار است ولایت‌پذیری را پیشه کنیم باید در صحنه عمل آن را نشان دهیم در غیر این صورت خسرت‌الدنیا و‌الآخرت هستیم.
وی با تاکید بر این‌که فاصله‌های مدیریتی و اجرایی باید از میان برداشته شده و همگی به یک مقصد فکر کنیم، خاطر نشان کرد: تحقیقات ما باید مبنای دانایی بوده و پژوهش و بررسی‌های علمی بیش از پیش در کشور خودنمایی کند.
دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 900 هزار نفر در انتظار ورود به مقطع کارشناسی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: 40 هزار استادیار به بالا در کشور وجود دارد و اگر بی‌تفاوت باشیم دانشجویان ما سر از کشورهای خارجی در می‌آورند.
وی تجهیزات دانشگاه‌های ایران را حتی بسیار مدرن‌تر از دانشگاه‌های فرانسه اعلام کرد و گفت: ما ادعا می‌کنیم از نظر تجهیزاتی،‌علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از این کشورها بسیار جلوتر هستیم و نباید اجازه دهیم دانشجویان ما کشورهای خارجی را ترجیح دهند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول