اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

برگزاری مسابقات قرآن کریم در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری مسابقات قرآن کریم همزمان با دهه کرامت در زنجان خبر داد.

برگزاری مسابقات قرآن کریم در زنجان
حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این مسابقات، سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری مسابقات قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در دهه کرامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله استانی نیز در دهه ولایت برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: احتمالا مرحله کشوری نیز در دهه فجر سال جاری برگزار می‌شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد اینکه این مسابقات در چه رشته‌های برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار نفر در این مسابقات برگزار شود.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه‌های مختلف و سخنرانی در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به برگزاری مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح در زنجان اشاره کرد و گفت: نفرات برتر این مسابقات اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه دوره مقدماتی این مسابقات در شهرستان‌های استان برگزار شده بود، تصریح کرد: در این مسابقات نفرات اول تا سوم به عنوان نفرات برگزیده این مسابقات انتخاب شدند.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با بیان اینکه نفرات نخست مسابقات مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح استان زنجان به مسابقات کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند، ادامه داد: در گروه تواشیح و در برادران گروه تواشیح معراج از زنجان به مقام نخست این مسابقات دست یافت.
وی خاطر نشان کرد: در تواشیح خواهران نیز گروه تواشیح فاطمه‌الزهرا (س) زنجان مقام نخست را از آن خود کرد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است، گفت: برنامه‌های تفسیر قرآن و محافل انس با قرآن کریم یکی از برنامه‌های اوقاف در ماه رمضان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در محل آستان مقدس امامزادگان یک محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 31 تفسیر قرآن در ماه رمضان در استان زنجان از طریق اوقاف و امور خیریه برگزار شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول