اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور:

مسیر علم باید از مسیر قرآن عبور کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور گفت: علوم امروز انسان‌ها را بلعیده و انسان‌ها را به خلأ میکشاند به همین علت باید مسیر علم از مسیر قرآن باشد.

مسیر علم باید از مسیر قرآن عبور کند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی بعد از ظهر امروز در در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور و رؤسای مراکز سازمان‌ها و مدیران عامل مؤسسات تابع معاونت فرهنگی در همدان اظهار داشت: مهمترین دغدغه‌ای که باید مبنای جهاد دانشگاهی قرار گیرد این است که همه برنامه‌ها باید با محتوای قرآنی شکل گیرد ولی این امر در همه ارکان به طور کامل شکل نگرفته است.
وی تصریح کرد: اگر حقیقت قرآن را می‌شناسیم باید به فرهنگ تبدیل شود و با فضای قرآنی فکر و اندیشه شود که این امر نیازمند بسترسازی در حوزه محتوای قرآنی است.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه عرصه‌های در دسترس ما دانشجویی و دانشگاهی است، بیان داشت: هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود باید بتواند با فضاهای قرآنی آشنا شود به طوری که احساس دانشجو این باشد که مسیر علم‌‌آموزی از قرآن عبور می‌کند که اگر عبور نکند به شکوفایی نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه علم امروز به عبور علم از قرآن رسیده است، افزود: علوم امروز انسان‌ها را می‌طلبد و انسان‌ها را به خلأ می‌کشاند به همین علت باید مسیر علم از مسیر قرآن باشد و در مراکز دانشگاهی باید به آن توجه شود.
تقوی با تأکید بر اینکه سازمان فعالیت‌های قرآنی محوری‌ترین کار خود را پایگاه‌های میان رشته‌ای قرار داده است، اظهار داشت: در حال حاضر با 10 مرکز حوزه علمیه وارد مباحثه شده و تفاهم‌نامه‌هایی شکل گرفته است که سعی کردیم در کمیسیون پژوهش قرآنی که عضو هستیم در مسائل قرآنی تکیه کرده و سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی به عنوان میان رشته‌ای مطرح شد.
وی یادآور شد: بودجه و اعتبار ویژه‌ای برای ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در نظر گرفته است که در این راستا با واحدهای استانی هماهنگ شده است و 15 طرح واحدها ارسال شده که برای تقسیم کار اقدام کنند.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور بیان داشت: همه واحدهای جهاد دانشگاهی باید در محیط‌های دانشگاهی ظرفیت میان‌رشته‌ای در جهاد را شناسایی و رصد کنند چرا که قرآن می‌تواند در مبانی حقوق و مدیریت مؤثر بوده و جوانان را هدایت کند که اگر شکل گیرد یک رویان قرآنی شکل می‌گیرد.
وی قرآن را موجب هدایت بشریت دانست و افزود: در خبرگزاری ایکنا سیاست‌گذاری بر این مبناست که این خبرگزاری پیشقراول همه رسانه‌ها باشد و به عنوان هدایت‌گری قرآن بر این مبانی و اصول حرکت کند.
تقوی با اشاره به اینکه دنیای امروز در سردرگمی به سر می‌برد، اذعان داشت: استکبار جهانی در سردرگمی به سر می‌برد که انسان سردرگم امروز را با جریان‌های انحرافی می‌توانند شکار کنند که قرآن می‌تواند آنها را هدایت کرده و آن را در دسترس عموم قرار دهد.
وی با اشاره به توسعه زبان‌های خارجی فعالیت‌های قرآنی به 35 زبان، تصریح کرد:‌ ما به دنبال توسعه زبان‌های خارجی هستیم و هدایت‌گرانه در عرصه بین‌المللی وارد شویم و در خبرها جنبه هدایت‌گری را سرلوحه خود قرار دهیم.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی کشور بیان داشت: فعالیت‌های فاخر قرآنی در دستور کار قرار دارد به طوری که در روش‌های نوین تدبر و معانی قرآنی است که دارای ویژگی خاصی است و زمینه انس جامعه با قرآن را فراهم می‌کند.
وی در پایان افزود: سومین دوره جشنواره مطالعاتی در جستجوی عرفان اسلامی بر اساس کتاب آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود که می‌تواند جوان را به سمت حیطه عرفانی هدایت کند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول