اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان قزوین خبر داد:

افزایش 20 درصدی سرانه مصرف ماهی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان قزوین گفت: با اجرای طرح سلامت در بخش آبزی پروری میزان سرانه مصرف ماهی در این استان تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش 20 درصدی سرانه مصرف ماهی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف جلوخانی بیان کرد: طرح سلامت در بخش شیلات با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و مرکز بهداشت استان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین هدف شیلات استان در اجرای طرح سلامت، افزایش سرانه مصرف ماهی و فرهنگ استفاده و طبخ آبزیان است.
مدیر شیلات استان قزوین افزود: تهیه و تولید فیلم آموزشی مبنی بر آموزش طبخ آبزیان، برگزاری جشنواره طبخ آبزیان با همکاری شهرداری، تهیه و توزیع بروشور و پوسترهای حاوی فرهنگ سازی مصرف ماهی، آموزش بانوان در خصوص طبخ آبزیان و عرضه مستقیم ماهی در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای اجرای طرح سلامت استان اجرا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های کشور از جمله استان‌های شمالی و جنوبی سعی داریم ماهی‌های گرمابی از این استان‌ها وارد استان قزوین کرده تا در مصرف شهروندان نیز تنوع وجود داشته باشد.
جلوخانی با بیان اینکه یکی از دلایل پایین بودن مصرف سرانه ماهی عدم آگاهی مردم از طبخ انواع غذا با ماهی است، توضیح داد: آموزش طبخ آبزیان برای بانوان از اقداماتی است که در این راستا شیلات استان انجام می‌دهد که پیش بینی می‌شود در سال جاری 500 نفر از بانوان این استان آموزش‌های طبخ آبزیان را فرا گیرند.
وی با اشاره به اینکه ماهی نقش مهمی در تغذیه و سلامت انسان‌ها دارد بر ضرورت افزایش میزان مصرف سرانه آبزیان در استان تأکید کرد.
مدیر شیلات استان قزوین اعلام کرد: میزان سرانه مصرف ماهی در استان قزوین 4.5 کیلوگرم است که امیدواریم با فعالیت‌هایی که توسط شیلات با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، سرانه مصرف ماهی در این استان در سال جاری به پنج کیلوگرم برسد.
وی همچنین از آموزش طبخ آبزیان به بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان قزوین خبر داد و گفت: شیلات این استان آمادگی لازم را برای برگزاری این کلاس‌های آموزشی در راستای ترویج مصرف آبزیان را دارد و امیدواریم با آموزش طبخ و تولید ماهی تازه پرورشی شاهد رشد و افزایش سرانه ماهی در استان باشیم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول