اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد:

رهاسازی 70 هزار ماهی گرمابی در استخرهای قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: تعداد کل ماهیان گرمابی رهاسازی شده در استخرهای شهرستان قزوین 70 هزار و 500 قطعه برآورد شده است.

رهاسازی 70 هزار ماهی گرمابی در استخرهای قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، ولی گودرزوند چگینی بیان کرد: برای نخستین بار در استان قزوین، ماهیان گرمابی در استخرهای ژئوممبران سیستم آبیاری نوین رهاسازی شد.
وی ادامه داد: با توجه به روند رهاسازی ترویجی ماهیان گرمابی که هر ساله در آب‌بندان‌ها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان قزوین انجام می‌شود، نخستین بار در سال جاری این  طرح در هفت استخر ژئوممبران آبیاری تحت فشار مزارع انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اضافه کرد: ماهیان رها شده در استخرهای دو منظوره شامل گونه‌های پلی کالچر به تعداد 18 هزار قطعه و تک گونه کپور و آمور به تعداد یک‌هزار قطعه است.
وی افزود: تعداد کل ماهیان گرمابی رهاسازی شده در استخرهای این شهرستان70 هزار و 500 قطعه برآورد شده است که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد رشد داشته است.
گودرزوند چگینی اعلام کرد: از این تعداد ماهی رهاسازی شده 25 هزار و 500 قطعه در بخش مرکزی، 10 هزار قطعه در بخش طارم سفلی و مابقی نیز در فصل پائیز به تعداد 35 هزار قطعه در آب‌بندان‌های شهرستان قزوین رها سازی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری 70 تن ماهی گرمابی از استخرهای شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین توضیح داد: گونه‌های رها شده شامل فیتوگیت (آزاد پرورشی)، بیگ‌هد و آمور (سفید پرورشی) و کپور معمولی است که بعد از دوره پرورش مورد مصرف روستائیان قرار خواهد گرفت و گامی مهم در راستای اشتغالزایی و افزایش سرانه مصرف ماهی در بین خانوارهای روستایی برداشته می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از پروژه چشمه غلامعلی اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی، طرح انتقال آب کشاورزی در روستای چشمه غلامعلی واقع در بخش کوهین از توابع این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
گودرزوند چگینی اضافه کرد: این طرح شامل لوله‌گذاری لوله پلی اتیلن 200 میلی‌متر به طول یک‌هزار و 200 متر است که با اجرای این پروژه میزان راندمان آبیاری را افزایش داده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای طرح یاد شده 200 میلیون ریال از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه برآورد شده که اجرای این پروژه در استفاده بهینه از منابع آبی و  بالا بردن راندمان آبیاری از مهمترین اهداف اجرای طرح انتقال آب در روستاهای شهرستان قزوین است و با اجرای این طرح میزان راندمان آبیاری از 40 درصد به 90 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول