اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

فرهنگ قرآنی راه مقابله با غرب‌زدگی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: گسترش فرهنگ قرآنی راه مقابله با غرب‌زدگی و مصون نگه‌داشتن جوانان از آسیب‌هاست.

فرهنگ قرآنی راه مقابله با غرب‌زدگی است
حجت‌الاسلام مجتبی‌ اشجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت مقابله با هجمه‌های دشمن را نیازمند فعالیت بیشتر دستگاه‌های فرهنگی دانست.
وی اظهار داشت: در شرایط فعلی که دشمنان بیشتر از طریق فرهنگ و هنر به جوامع آسیب می‌رسانند و تلاش می‌کنند با مانور در این بخش‌ها به هویت و شخصیت جوانان ما خدشه وارد کنند، مدیران فرهنگی کشور موظف هستند با به‌کارگیری ابزارها و جاذبه‌های فرهنگی قدرت‌نمایی را از آنها سلب کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش ویژه و موثر قرآن کریم در مقابله با تهدیدات غرب به منظور گسترش بی‌بندوباری و ترویج فساد در جوامع، اذعان داشت: قرآن، کتاب زندگی و سعادت انسان‌هاست  و هر اندازه که انس ما با قرآن بیشتر باشد به مراتب به سرچشمه سعادت نزدیک‌تر می‌شویم.
اشجری ادامه داد: برای گسترش فرهنگ قرآنی که ضامن سلامت جامعه است باید از درون جامعه یعنی خانواده وارد عمل شد.
وی با بیان اینکه بیش از پیش قرآن را باید به نسل جوان معرفی کرد، متذکر شد: معرفی قرآن کریم و شناساندن  جاذبه‌ها و زیبایی‌‌های شگفت‌انگیز و خارق‌العاده آن به نسل جوان بهترین بستر برای مصون نگه‌داشتن جوانان از این آسیب‌هاست.
اشجری یادآور شد: برای گسترش فرهنگ قرآنی باید بسترهای لازم را در قالب کانون‌های قرآن، جلسات قرآنی، تفسیر صحیح آیات قرآن و ... مهیا کرد.
به گفته وی، نباید برای شناساندن قرآن به جوانان تنها به ماه رمضان اکتفا کرد بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و اصولی حتی لحظه‌ای از این مهم غافل نشد و به گسترش مفاهیم روح‌بخش و کارگشای آن در جامعه پرداخت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول