اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بررسی عملکرد مدارس قرآنی/عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

اعتباری برای طرح مدارس قرآنی در بودجه سال 90 پیش‌بینی نشده است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتبارات مورد نیاز برای طرح مدارس قرآنی، نه در بودجه سال 89 دیده شده بود و نه در بودجه سال 90 پیش‌بینی شده است.

اعتباری برای طرح مدارس قرآنی در بودجه سال 90 پیش‌بینی نشده است
سعدالله نصیری قیداری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» ‌با اشاره به مدارس قرآنی اظهار داشت: مدارس قرآنی که در دوران وزیر آموزش و پرورش فعلی راه‌اندازی شده است، از نظر کمی تعداد قابل ملاحظه‌ای را شامل می‌شود ولی کیفیت آن با توجه به گزارش‌های رسیده، رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه باید بر ساعات تشکیل کلاس‌های مدارس قرآنی نظارت شود، افزود: مواردی گزارش شده که این کلاس‌ها در دفعات کم تشکیل شده است و میزان ساعتی که در گواهی پایان دوره شرکت‌کنندگان ثبت شده است، با ساعات تشکیل کلاس‌ها همخوانی ندارد.

* معلمان متناسب با مدارس قرآنی به کار گرفته شوند
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه هر اقدامی برای ارتقاء «کمی» و «کیفی» نیازمند زمان است، بیان داشت: اقدامات انجام شده برای «بُعد کمی» مدارس قرآنی قابل تقدیر است اما اصرار ما این است که به «بُعد کیفی» این مدارس هم توجه شود و امیدواریم برای افزایش این بُعد از کار، برنامه‌ای وجود داشته باشد.

نصیری قیداری در ادامه عنوان داشت: لازم است که آموزش و پرورش، معلمان متناسب با مدارس قرآنی را به کار گیرد و به تربیت معلمان مورد نیاز این مدارس بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مدارس قرآنی کار بسیار مفیدی است و هر اندازه که ارتباط کودکان و نوجوانان با پژوهش‌ها، یافته‌ها و آموزش‌های قرآنی قوی‌تر باشد، در شخصیت نسل‌های آتی تأثیرگذار خواهد بود.

* اعتبارات مالی مدارس قرآنی در بودجه تعریف نشده است

نماینده مردم زنجان در مجلس با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف مدارس قرآنی، منابع مالی آن است، گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه اجرایی بسیار گسترده است و اعتبارات بیشتری نسبت به سایر وزارتخانه‌ها نیاز دارد و برای اجرای تصمیماتی مانند ایجاد مدارس قرآنی با چنین مقیاسی، منابع مالی و اعتبارات قابل توجهی را می‌طلبد.

نصیری قیداری اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای طرح مدارس قرآنی، نه در بودجه سال 89 دیده شده بود و نه در بودجه سال 90 پیش‌بینی شده است و باید دولت و مجلس برای چنین برنامه‌هایی اعتبارات لازم را در نظر بگیرند، به این دلیل که اگر امکانات لازم فراهم نشود، کاری پیش نخواهد رفت.

*مدارس قرآنی برنامه داشته باشند

وی در پایان تصریح کرد: بُعد دیگر برای بهبود وضع مدارس قرآنی، داشتن برنامه است که با توجه به موضوع ساماندهی که در آموزش و پرورش در حال انجام است و به مرور زمان، این بخش هم وضعیت مناسبی به خود خواهد گرفت.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول