اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شاخصه اصلی بسیج نگاه ولایی و تعبدی است

خبرگزاری فارس: فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شاخصه اصلی بسیج نگاه ولایی و تعبدی نسبت به جایگاه ولی‌فقیه در جامعه است.

شاخصه اصلی بسیج نگاه ولایی و تعبدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فریبرز خزائی در نشست فرماندهی مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای پایگاه مقاومت بسیج ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: بسیج و جایگاه آن امری بدیهی برای همه افراد جامعه است و همه به فعالیت‌های این نهاد اشراف کامل دارند.
وی با بیان اینکه در دهه چهارم فعالیت بسیج این نهاد به شکل‌های مختلف در صحنه‌های انقلاب حضور دارد، افزود: با گذر زمان بیشتر به هدف و تفکر ناب امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج پی برده می‌شود.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: بسیج در مقاطع مختلف انقلاب و در دوران هشت دفاع مقدس به خوبی خود را به اثبات رسانده و در کنار سایر نیروهای مسلح به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.
وی با اشاره به نقش بالنده بسیج در دوران پس از دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فصل جدیدی از فعالیت‌های این نهاد پس از دوران دفاع مقدس با حمایت‌های مقام معظم رهبری در راستای ارتقا و فراگیر کردن این مجموعه روبه رشد آغاز شده است.
خزائی یادآور شد: بسیج در دوران دفاع مقدس در عرصه جنگ مسلحانه و امروز در عرصه تحقیقاتی، علمی، آموزشی و ورزشی به صورت جدی وارد شده و وظایف خود را به خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه مفهوم بسیج مفهومی خاص است که در عبارات لاتین وجود ندارد، افزود: معادلی برای این مفهوم در جهان وجود ندارد.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروز بسیج یک مفهوم فراگیر است که در قالب‌های مختلف بسیج اساتید، فرهنگیان، دانش‌آموزان‌، محلات و کارگری و مفاهیمی از این دست در جامعه نمود یافته و به خوبی از مواضع خود دفاع می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بسیج متشکل از نیروهای مردمی است که در بخش‌ها و محیط‌های مختلف حضور دارد، ابراز داشت: شاخصه اصلی این قشر نگاه ولایی و تعبدی نسبت به جایگاه ولی‌فقیه است که دشمن از این موضوع به شدت نگران است.
خزائی گفت: اگر بسیج به عنوان نیرویی مقتدر در صحنه و عرصه حضور دارد به این دلیل است که این قشر خود را مطیع مقام معظم رهبری می‌داند و هر روز در راستای ترقی و رشد  فعالیت‌های خود گام‌های موثری را برمی‌دارد.
وی متذکر شد: تا زمانی که بصیرت، آگاهی و تعبد نسبت به جایگاه ولی‌فقیه در این نیرو وجود دارد دشمنان نمی‌توانند به آن ضربه زده و از این جایگاه سوء استفاده کنند.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است که اگر به این گنجینه عظیم توجه شود عزت، پیروزی، اقتدار و امنیت در جامعه به دست می‌آید.
وی لحظه‌ای غفلت از گنجینه دوران دفاع مقدس را جایز ندانست و افزود: باید در انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس بیش از گذشته کوشا بوده و از الگوهای ایثار و گذشت در بخش‌های مختلف جامعه استفاده کرد.
خزائی اظهار داشت: تنها اخلاص در عمل جوانان دیروز انقلاب است که در صورت انتقال به نسل جوان به خوبی این اخلاص و ایثار در جوانان رسوخ یافته و به انتشار افکار بلند رزمندگان اسلام کمک شایانی می‌کند.
وی ادامه داد: توجه به حوزه جنگ نرم یکی از موضوعاتی است که باید از سوی بسیج به آن توجه شده و در برابر تهدیدات دشمنان از این نیرو بیشتر استفاده کرد.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران از اقتدار بسیج در فضای سایبری و مقابله با جنگ نرم دشمنان خبر داد و گفت: بسیج به صورت جدی و هدفمند با توان علمی بالا در عرصه‌های مختلف حضور یافته و موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است.
وی بیان داشت: ماموریت جدی بسیج در عرصه تهدیدات نرم دشمنان توجه بیشتر به فضای سایبری و مقابله با تهدیدات دشمنان در این فضا است که خوشبختانه موفقیت‌های بیشماری نیز در این خصوص به دست آمده است.
خزائی گفت: ضروری است رسانه ها و مطبوعات دیداری و شنیداری در راستای ماموریت های بسیج اطلاع رسانی مطلوبی انجام داده و فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را به خوبی به نسل جوان تبیین کنند.
وی بر لزوم انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس در جامعه تاکید کرد وگفت: برنامه‌ریزی‌های مطلوب می‌تواند از گنجینه عظیم معنوی دوران دفاع مقدس در راستای حفظ  این ارزش‌ها بیشتر همت گمارند.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: باید در انتقال  مفاهیم و صحنه‌های بی‌بدیل دوران دفاع مقدس تلاش کرده و با انس به شهدا در این وادی بیشتر حرکت کرد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول