اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهدای 118 برگ اسکناس کشورهای جهان به موزه‌ حرم

خبرگزاری فارس: 118 برگ اسکناس مختلف کشورهای جهان در مردادماه سال جاری به گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه‌ آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای 118 برگ اسکناس کشورهای جهان به موزه‌ حرم
  به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این تعداد اسکناس اهدایی توسط افراد مختلفی از شهرها و کشورهای متعدد از جمله شهرهای اصفهان، اراک، مشهد، آذربایجان شرقی و کشورهای استرالیا، عربستان سعودی، عراق، آلمان به این گنجینه اهدا شده است.
علاوه بر اسکناس‌های اهدایی این گنجینه که از آغاز تاسیس تاکنون به 12 هزار و 858 عدد رسیده، چندین فقره چک‌پول، برات، چک بانک شاهنشاهی رژیم طاغوتی ایران و چک مسافرتی بانک مرکزی آمریکا که از ارزش تاریخی برخوردارند نیز به این گنجینه اهدا شده است.
بر اساس این گزارش، 49 برگ بلیت بخت‌آزمایی دوره‌پهلوی طی مردادماه سال جاری گنجینه تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه‌ آستان قدس رضوی اهدا شده و طرح اجرایی تهیه‌ی فهرست جامع از موجودی‌ اسکناس‌هاس ایرانی و خارجی موجود در این گنجینه در مرحله ثبت تعداد اسکناس‌های ایرانی صورت‌جلسه شده است.
اسکناس‌ها نیز به منزله برگ‌هایی از دفتر تاریخ داد و ستد در ایران و جهان، بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می‌کنند و در گنجینه‌ تمبر، اسکناس و مسکوکات موزه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی، اسکناس‌های ایران مربوط به سه دوره قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی و اسکناس‌های بیش از 70 کشور جهان به نمایش گذاشته شده که روزانه بازدیدکنندگان و مجموعه‌داران فراوانی را به خود جلب می‌کند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول