اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

امیری خامکانی در مجمع مجالس آسیایی پیشنهاد داد؛

ایجاد موزه‌های تاریخ تمدن و میراث آسیا در کشورهای آسیایی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زرند در مجمع مجالس آسیایی پیشنهاد داد که موزه‌های تاریخ تمدن و میراث آسیا در کشورهای مختلف آسیایی ایجاد شود.

ایجاد موزه‌های تاریخ تمدن و میراث آسیا در کشورهای آسیایی
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسین امیری خامکانی امروز (سه‌شنبه) در نشست کمیته دائم امور فرهنگی و اجتماعی مجمع نمایندگان مجالس آسیایی به نمایندگی از هیئت ایرانی اظهار داشت: لازم است که در ابتدا از اینکه نیروگاه اتمی بوشهر راه‌اندازی شده خوشحالی خود را اعلام کنم، انرژی این نیروگاه به عنوان انرژی پاک که شبیه انرژی‌های فسیلی آلوده‌کننده نیست، در شبکه برق ایران قرار گرفت و 40 درصد آن هم‌اکنون به شبکه وصل شده است و انشاءالله به زودی به ظرفیت کامل می‌رسد.

وی ضمن قدردانی از متخصصان ایرانی و متخصصان روسیه ادامه داد: بنده به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس واقف هستم که کشورم چقدر به این هزار مگاوات انرژی برق نیاز دارد؛ ما در ایران در فناوری‌های متعدد از جمله فناوری‌های نانو، IT و زیست فناوری و همینطور سلول‌های هسته‌ای که بعضی کشورها سال‌‌هاست از آن استفاده می‌کنند، برای رفاه مردم خودمان استفاده خواهیم کرد.

امیری خامکانی گفت: دنیا و ملل آسیایی انتظار دارند که مجمع مجالس آسیایی در زمینه فرهنگی و حفظ میراث ملل آسیایی مؤثر باشند، بر این اساس ما باید ظرفیتی در همه بخش‌ها بخصوص در زمینه توسعه فرهنگی و تمدن آسیایی ایجاد کنیم.

نماینده مردم زرند در مجلس با بیان اینکه باید تنوع فرهنگی را باید به عنوان میراث و نماد تمدن آسیا محترم شمرد، ادامه داد: میراث معنوی و فرهنگ عملی کشورهای آسیایی باید در جریان جهانی شدن مصون بماند، بر این اساس باید از تبعات جهانی شدن بر میراث فرهنگی و تمدن کشورهای آسیایی جلوگیری کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد که مجمع مجالس آسیایی باید زمینه‌ای را فراهم کند که جهانی شدن، فرهنگ، تمدن و هویت کشورها را تحت‌تأثیر مخرب خود قرار ندهد.

امیری خامکانی از کشورهای عضو خواست که قوانین لازم را در رابطه با مسائل ذکر شده تصویب کنند و در عین حال ابراز امیدواری کرد که همکاری کشورهای عضو برای معرفی میراث و تمدن ملل به یکدیگر انجام شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد که موزه‌های تاریخ تمدن و میراث آسیا را در کشورهای مختلف آسیایی ایجاد کنند تا این موزه‌ها بتوانند در معرفی تمدن و میراث آسیا به ملت‌های دیگر مؤثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه مجالس عضو باید قوانین در جهت تشویق دولت‌هایشان برای مبارزه با قاچاق و نیز برگشت آثار به اشیاء فرهنگی قاچاق شده به کشورهای اصلی و مادر تصویب کنند، اظهار داشت: احترام کامل و عملی به پیروان ادیان که در کشورها در اقلیت قرار دارند، بسیار مهم است به طور مثال در ایران طبق قانون اساسی نمایندگانی از اقلیت‌ها در مجلس حضور دارند که برخی از این افراد با رأی هم‌کیشان خود و گاهی با آرای کمتر از ده هزار نفر وارد مجلس می‌شوند ولی همان نقشی را ایفا می‌کنند که نماینده یک کلان شهر مثل تهران با رأی بیش از یک میلیون ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول