اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی تنگستان عنوان کرد:

ضرورت ایجاد نمایندگی دخانیات در تنگستان

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی تنگستان گفت: بخش مرکزی تنگستان یکی از قطب‌های کشاورزی به ویژه در تولید تنباکو می‌باشد و با توجه به مشکلات فراوان این کشاورزان دایر شدن نمایندگی دخانیات در شهرستان تنگستان ضروری است.

ضرورت ایجاد نمایندگی دخانیات در تنگستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، سید محمد صادق هاشمی پیش از ظهر امروز در نشستی با نماینده شرکت دخانیات استان بوشهر اظهار داشت: خدمت‌رسانی به کشاورزان از اولویت‌های دولت بوده که در این راستا باید تلاش شود تا به منظور جلب رضایت کشاورزان، آسایش و امنیت اقتصادی این قشر زحمت کش تأمین شود.
وی خاطرنشان کرد: بخش مرکزی تنگستان یکی از قطب‌های کشاورزی به ویژه در تولید تنباکو است و با توجه به مشکلات فراوان این کشاورزان نیاز به دایر شدن نمایندگی دخانیات در شهرستان تنگستان ضروری است.
بخشدار مرکزی تنگستان در ارتباط با خرید و فروش تنباکو نیز بر ایجاد تعادل بین خرید دولتی از کشاورزان و استقبال کشاورزان نسبت به تحویل محصول تنباکوی خود به شرکت دخانیات تاکید کرد.
هاشمی عنوان داشت: بسته‌های حمایتی کشاورزی در بخش تولید تنباکو وجود دارد اما کشاورزان از آن بی خبرند و در این زمینه ضروری است اداره دخانیات اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها نیز با ایجاد راهکارهای مناسب برای تعامل و همکاری کشاورزان با اداره دخانیات و بالعکس اطلاع رسانی کنند.
در ادامه مسئول خرید تنباکو شرکت دخانیات استان بوشهر نیز ضمن ارائه گزارشی از خرید و فروش تنباکو از کشاورزان در سال‌های گذشته، گفت: شرکت دخانیات به میزان اعتباراتی که در اختیار دارد می‌تواند تنباکوی کشاورزان را خریداری کند.
 جمال الدین کمال پور یادآور شد: اگر در سال جاری استقبال کشاورزان تنباکو کار از فروش محصول خود نسبت به شرکت دخانیات پایین باشد، احتمال خرید هم به همین نسبت کم می‌شود.
وی اعلام کرد: سهم تنباکوی شهرستان تنگستان 150 تن است که تاکنون 30 تن آن خریداری شده است.
کمال پور در ارتباط نحوه کشت و برداشت نیز تصریح کرد: نحوه کشت و برداشت تنباکو باید با هماهنگی شرکت دخانیات باشد درغیر این صورت کشاورزان با مشکل مواجه می‌شوند.
وی بیان داشت: نرخ پیشنهادی شرکت دخانیات بوشهر برای خرید هر کیلو تنباکو از کشاورزان در سال جاری 25 هزار ریال اعلام شده که با توجه به اینکه تصمیم‌گیری نهایی از طرف شرکت مرکزی است احتمال می‌رود در اواسط مهرماه این نرخ تغییر کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول