اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم تاکید کرد:

توجه به ابعاد علمی و فقهی تنگستان

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: نباید جایگاه علمی و فقهی تنگستان در سایه بعد مبارزاتی این دیار قرار بگیرد و لازم است در کنار بعد مبارزاتی دلیران تنگستان، به ابعاد علمی و فقهی تنگستان نیز توجه ویژه شود.

توجه به ابعاد علمی و فقهی تنگستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس به نماد وحدت مسلمانان جهان تبدیل شده و حضور گسترده مسلمانان سراسر جهان در این روز لرزه بر اندام صهیونیست‌های غاصب می‌اندازد.
وی به وضعیت اسفبار مردم قحطی زده سومالی اشاره و افزود: مسلمانان سومالی در پی قحطی کم سابقه در این کشور به شدت به مواد غذایی و دارویی نیازمندند و اگر در این امر تسریع نشود، باید منتظر یک فاجعه انسانی باشیم.
راستگو از کمک یک کشاورز تنگستانی به مردم سومالی خبر داد و عنوان داشت: آقای مسلم شکوه کشاورز تنگستانی در لبیک به منویات مقام معظم رهبری، همه محصول نخیلات خود را که حدود هشت تن خرما می‌شود را به مردم سومالی اهدا کرد.
وی ادامه داد: این کشاورز خیر، تصمیم خود را برای کمک به مردم سومالی در هنگام سحر و پس از شنیدن این خبر که مردم مسلمان سومالی بدون سحری روزه می‌گیرند گرفته و دسترنج یک ساله خود را به همنوعانش در سومالی اهدا کرد.
امام جمعه اهرم در بخش دیگر از سخنان خود به بیان دیدار مقام معظم رهبری با جامعه دانشجویی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت و بیان داشت: دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با دانشجویان، بیانگر عمق پیوند جامعه دانشجویی با رهبری  و توجه مقام معظم رهبری به قشر دانشجویی است.
وی با بیان اینکه حرکت و پیشرفت علمی کشور در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد یادآور شد: پیشرفت علمی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفته همه جانبه کشور است، دشمن این را می‌داند و برای جلوگیری از این رشد تمام توان خود را در سی سال گذشته به کار گرفته است.
راستگو اضافه کرد: اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخبگان و به ویژه جامعه دانشگاهی کشور با استقامت و خودباوری و تلاش و همت بی وقفه، نقش محوری خود را در پیشرفت علمی کشور ایفا نموده‌اند.
وی افزود: لازمه پیشرفت عملی، پیشرفت علمی است که امروز با دست‌یابی به جدیدترین فناوری های روز از جمله انرژی هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره، صنعت و نفت و گاز و ... شاهد تحقق این امر در کشور هستیم.
امام جمعه اهرم در بخشی دیگر از سخنان خود به 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس اشاره و یاد و خاطره آن شهید دلیر و تمام سرداران تنگستانی را گرامی داشت.
وی پس از تشریح بعد مبارزاتی تنگستان در قیام جنوب به بیان ابعاد علمی و فقهی تنگستان پرداخت و متذکر شد: نباید جایگاه علمی و فقهی تنگستان در سایه بعد مبارزاتی این دیار قرار بگیرد و لازم است در کنار بعد مبارزاتی دلیران تنگستان، به ابعاد علمی و فقهی تنگستان نیز توجه ویژه شود.  
راستگو ادامه داد: سید مرتضی علم الهدی از علمای برجسته تنگستان در دوران استعمار انگلیس است که با فتوای جهاد، مردم و سرداران جنوب کشور را برای مقابله با دشمن بیگانه بیدار ساخت و به نبرد با دشمن وجهه شرعی داد.
وی عنوان داشت: ضروری است برای شناخت ابعاد شخصیتی این روحانی مبارز برنامه‌های تدوین شود که با پیگیری‌های صورت گرفته زمینه برای برگزاری نخستین کنگره آیت الله علم الهدی در سال آینده فراهم شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول