اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

افتتاح بزرگ‌ترین سد خاکی بوشهر در تنگستان

خبرگزاری فارس: سد دیزاشکن با حجم مخزن 2 میلیون متر مکعب و ارتفاع 18 متر و با اعتبار 24 میلیارد ریال به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی استان در حوزه آبخیزداری در هفته دولت در تنگستان افتتاح شد.

افتتاح بزرگ‌ترین سد خاکی بوشهر در تنگستان
ه گزارش خبرگزاری فارس از اهرم هوشنگ شریفی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سد دیزاشکن در پنج کیلومتری روستای سمل از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان که با حضور معاون عمرانی استانداری بوشهر، فرماندار تنگستان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: سد خاکی دیزاشکن با هدف کنترل سیلاب و رسوب حوزه دیزاشکن، پیشگیری از بروز خسارت به روستاها و زمین‌های کشاورزی پایین دست و توسعه و رونق بخش کشاورزی طراحی و اجرا شده است.
هوشنگ شریفی  افزود: این سد با حجم مخزن دو میلیون متر مکعب و ارتفاع 18 متر و با اعتبار 24 میلیارد ریال به عنوان بزرگ‌ترین سد خاکی استان در حوزه آبخیزداری در هفته دولت افتتاح شد.
شریفی یادآور شد: حجم خاکریزی این پروژه 24 هزار و 397 متر مکعب و حجم اجرای سازه‌های سنگ ملاتی آن 41 هزار و 940  متر مکعب است.
وی اضافه کرد: برج آبگیری این سد از تمام نقاط قادر به آبگیری است و آب از مخزن آن از طریق یک عدد لوله تخلیه 400 میلی متری به زمین‌های پایین دست انتقال داده می‌شود. 
 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر همچنین بیان داشت: حوزه دیز اشکن بخشی از رودخانه دره کره است که جریان آن در جنوب شهر برازجان و در حوالی روستای سمل وارد دشت هموار ساحلی می‌شود و مسیر خود را به طرف خلیج فارس ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: محیط حوزه رودخانه دیز اشکن 48 کیلومتر و طویل‌ترین آبراهه آن 26 کیلومتر و شیب متوسط حوزه قریب به 15 درصد و میانگین ارتفاع آن 797 متر از سطح دریا است.
شریفی همچنین اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت، هم‌زمان با افتتاح این سد پنج پروژه دیگر نیز شامل تجهیز و توسعه پارک علی آباد با اعتبار 90 میلیون ریال، تجهیز و توسعه پارک جنگلی بنه گز با اعتبار 110 میلیون ریال، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در اراضی ملی دلوار و جائینک با اعتبار 612 میلیون ریال، میانه کاری و مراقبت در اراضی سمل شمالی با اعتبار 103 میلیون ریال و بهبود و اصلاح مراتع با اعتبار 215  میلیون ریال نیز افتتاح شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول