اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه امسال؛

5750 سارق در اهواز دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال 5 هزار و ۷۵۰ نفر سارق دستگیر و به مقامات قضایی استان تحویل داده شد.

5750 سارق در اهواز دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ عبدالله نظر پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پلیس استان در پنج ماهه نخست امسال، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال، ۸۵۶ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی کشف شد که در این زمینه ۷۶۵ نفر قاچاقچی و دارندگان سلاح و مهمات، دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شد.
وی از دستگیری و متلاشی شدن ۳۲ باند عمده مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: 2 هزار و ۳۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، که نسبت به سال گذشته همتراز بوده است، همچنین ۲۸هزار و ۵۳۸ مورد انواع قرص‌های روان گردان کشف شده است که در این زمینه  6 هزار و ۲۸۵ مورد پرونده تشکیل شده است.
نظر پور ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال ۴۶۸هزار و ۴۳۰ لیتر انواع سوخت قاچاق کشف شده که بسیاری از قاچاقچیان در این زمینه دستگیر شده‌اند.
وی به دیگر کشفیات پلیس استان در پنج ماهه نخست سال اشاره کرد و افزود: کشف ۶۷ هزار و ۱۴۸ لیتر مشروبات الکلی داخلی و خارجی، ۶هزار و ۲۶۸ دستگاه تجهیزات ماهواره، ۱۱۱هزار و ۳۷۱ مورد سی دی و نوار غیر مجاز، ۳۷۹هزار و ۲۹۴ مورد مواد محترقه و انفجاری از دیگر کشفیات مهم پلیس استان در این مدت بوده است.
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان دستگیری سارقان را یکی از دغدغه‌های مردم استان برشمرد و بیان کرد: در این مدت 5 هزار و ۷۵۰ نفر سارق در خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی استان تحویل داده شده است، همچنین ۳هزار و ۷۱۱ نفر قاچاقچی دستگیر شده است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: دستگیری 2 هزار و ۳۴۹نفر مزاحم خیابانی، ۹۲۱نفر از اتباع خارجه، ۸۳۲نفر قاچاقچی کالا و نیز ۴۱هزار و ۲۲۱ موتورسوار متخلف از دیگر موارد دستگیری در پنج ماهه نخست امسال است.
نظرپور با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۳۰ مرحله طرح پاکسازی در سطح استان انجام گرفت، بیان کرد: در طرح‌های پاک‌سازی انجام شده در یک ماه گذشته، یکهزار و ۳کیلو انواع مواد مخدر و ۴هزار قرص روان‌گردان کشف شد که در این طرح ۱۶۶نفر دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به جمع آوری سلاح سرد در استان گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده در سال گذشته، ۴۹درصد از قتل‌ها در استان با سلاح سرد انجام گرفته‌اند که در این زمینه از ابتدای مرداد ماه امسال، بالغ بر ۷ هزار قبضه سلاح سرد جمع‌آوری شد.
نظرپور به قتل‌های انجام شده در یکماه گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ماه گذشته ۱۴ مورد قتل در استان رخ داد، همچنین ۱۸مورد قتل کشف شد که بیشتر مربوط به نزاع‌های جمعی و خانوادگی بوده است.
وی افزایش سرقت‌های خرد را ناشی از عدم توجه و مراقبت مردم برشمرد و گفت: ۲۶ درصد از جرایم استان، سرقت‌های داخل خودرو است که بخش عمده‌ای از سرقت‌ها را تشکیل می‌دهد.
نظرپور همچنین به طرح جمع آوری قلیان از سطح پارک‌ها و میادین اشاره کرد و افزود: در ماه گذشته بالغ بر ۴هزار قلیان جمع آوری شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول