اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران خبر داد:

آغاز ثبت‌نام مرکز عالی تخصصی علمی کاربردی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران از آغاز ثبت‌نام مرکز عالی علمی کاربردی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران خبر داد.

آغاز ثبت‌نام مرکز عالی تخصصی علمی کاربردی گچساران
سید یدالله افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به لزوم ارائه آموزش عالی در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس سه محور و نظام اصلی صلاحیت حرفه‌ای، آموزش و اشتغال اقدام به آموزش علاقه‌مندان در رشته‌های تحصیلی در سطح آموزش عالی کرده است.
وی افزود: در این راستا با انگیزه تربیت افراد خبره و تکنسین مرکز تخصصی عالی علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در فاز نخست راه‌اندازی شده است.
افضلی رشته‌های تحصیلی این مرکز آموزش عالی را مکانیک‌ خودرو، ساخت و تولید و الکتروتکنیک عنوان کرد.
این مسئول بیان داشت: دوره‌های آموزش در این مرکز به‌صورت پودمانی برگزار شده و دانشجویان پس از گذراندن هشت پودمان، مدرک کاردانی علمی کاربردی و تکنسین خود را دریافت می‌کنند.
رئیس مرکز فنی ‌و حرفه‌ای گچساران تعداد پذیرش دانشجو برای هر رشته را 30 نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع سه رشته ارائه شده در این مرکز، 90 دانشجو دوره‌های دانشگاهی و تخصصی را در مرکز فنی‌ و حرفه‌ای گچساران آموزش می‌بینند.
افضلی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش به همه اقشار مختلف مردم ادامه داد: این مرکز با ارائه خدمات شبانه‌روزی آماده پذیرش دانشجو از تمام نقاط شهری و روستایی است.
وی عنوان کرد: این دانشگاه مجهز به خوابگاه و امکانات کارگاهی بوده و در دو گروه شاغل و سهمیه آزاد ثبت‌نام به‌عمل می‌آید که برای هر رشته 15 نفر شاغل و 30 نفر سهمیه آزاد بر اساس معدل انتخاب و پذیرش می‌شود.
افضلی آموزش به کارگران در قالب کلاس‌های فنی‌ و ‌حرفه‌ای را موجب بالا رفتن دانش فنی و حرفه‌ای کارگران دانست و متذکر شد: ارائه آموزش‌ها از طریق مراکز کارآموزی برای آموزش کارگران و کارجویان غیر ماهر، تکمیل مهارت و بازآموزی، ارتقای مهارت و یا آموزش‌های پیشرفته به کارگران نیمه ماهر و مربیان آموزشی، بالا رفتن کیفیت کار کارگران را در پی دارد.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران یکی از سیاست‌های دولت در برنامه پنجم را توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و از همه دستگاه‌ها و مدیران اجرایی خواست تا در زمینه ترویج یادگیری مهارت‌‌های فنی ‌و حرفه‌ای با این مرکز همکاری لازم را داشته ‌باشند.
افضلی آموزش‌های مرکز فنی ‌و حرفه‌ای را به‌منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل یا افزایش مهارت ضروری دانست و آن را زمینه‌ساز کسب گواهینامه مهارت عنوان کرد.
وی با اشاره به مطلوب‌ بودن امکانات و تجهیزات آموزشی مرکز فنی‌ و حرفه‌ای گچساران یادآور شد: کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌ها، آزمایشگاه، فضای اداری و امکانات جانبی، از جمله فضای آموزشی مرکز فنی ‌و حرفه‌ای گچساران است.
این مقام فنی‌ و‌ حرفه‌ای افزود: بر اساس ضوابط و مقررات، این امکانات به‌منظور ارتقای مهارت و تخصص برای کارگران شاغل و ایجاد مهارت در افراد متقاضی کار فاقد مهارت و یا کم مهارت ایجاد شده است.
افضلی اذعان داشت: فعالیت‌های آموزشی این مرکز در دو بخش دولتی و خصوصی شامل ارائه آموزش برای کارجویان به‌صورت کاملاً رایگان و کسب مهارت در بخش خصوصی با وجود آموزشگاه فعال است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول