اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دشتی خبر داد:

آغاز انتقال نشای گوجه فرنگی به مزارع اصلی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: کارانتقال نشای گوجه فرنگی به 3 هزار و 220 هکتار از مزارع اصلی در این شهرستان آغاز شد.

آغاز انتقال نشای گوجه فرنگی به مزارع اصلی
امرالله فاریابی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: کار انتقال نشاء از محل گلخانه‌های این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود، بیش از100 میلیون قطعه نشاء ازاین گلخانه‌ها در مزارع اصلی کشت شود.
فاریابی اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شهرستان دشتی در بخش کاکی  و بقیه در مناطق شنبه، سناء، باغان، کردلان، لاور شرقی و حومه خورموج قرار دارد.
وی یادآور شد: سال گذشته بالغ بر 128 هزار و 800 تن محصول گوجه فرنگی خارج فصل در شهرستان دشتی تولید شد که پیش بینی می‌شود با توجه به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی امسال به 96 هزار و 600 تن کاهش یابد که ضمن تامین نیاز استان بوشهر به سایر استان‌های کشور ازجمله خوزستان، فارس، اصفهان، تهران، مشهد ، تبریز و کردستان صادر می‌شود.
وی یادآور شد: امسال 20 هکتار گلخانه در شهرستان دشتی به کار تولید نشاء و محصول گوجه فرنگی پرداختند که تاکنون 350 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی تولید شد که رتبه اول کشور در زمینه تولید نشاء این محصول در کشور به شهرستان دشتی اختصاص دارد.
مدیرجهادکشاورزی دشتی گفت: این شهرستان علاوه بر تامین نیاز مزارع استان بوشهر به نشاء گوجه فرنگی به چند استان همجوار هم نشاء صادر می‌کند.
فاریابی افزود: در گلخانه‌های این شهرستان علاوه بر تولید نشاء کار تولید گوجه فرنگی نیز انجام می‌شود که سالانه بالغ بر10 هزار تن محصول گوجه فرنگی در گلخانه‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف کشورهای همسایه و تهران می‌شود.
وی اضافه کرد: میانگین تولید گوجه فرنگی در هر هکتار گلخانه این شهرستان بیش از 200 تن است که این میزان در مقایسه با تولید مزارع بیش از هفت برابر افزایش تولید دارد.
فاریابی اضافه کرد: در امر کشت و برداشت و بسته بندی گوجه فرنگی بیش از هشت هزار نفر به صورت دائم و فصلی مشغول به‌کار هستند که نرخ بالای اشتغال زایی در شهرستان دشتی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول