اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

تولید بیش از 36 هزار تن جو از مزارع کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از تولید بیش از 36 هزار تن جو آبی و دیم از سطح مزارع استان در سال جاری خبر داد.

تولید بیش از 36 هزار تن جو از مزارع کردستان
کمال‌الدین رشادت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: سطح زیر کشت جو دیم و آبی در سال جاری به ترتیب 22 هزار و 582 هکتار و 3 هزار و 680 هکتار بوده است.
وی سطح زیر کشت جو آبی و دیم در سال گذشته را مجموعا 25 هزار و 681 هکتار ذکر کرد و افزود: سطح زیر کشت جو در سال زراعی جاری به نسبت سال گذشته افزایش پیدا کرده بود.
وی به عملکرد امسال محصول جو در هکتار اشاره کرد و افزود: عملکرد جو آبی 3 هزار و 162 کیلوگرم در هکتار و جو دیم یک‌هزار و 87 کیلوگرم در هکتار برآورد شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری 24 هزار و 547 تن جو دیم و 11 هزار و 637 تن جو آبی از مزارع استان برداشت شده که این مقدار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
وی ادامه داد: جو نسبت به گندم در برابر خشکی مقاوم‌تر است و بنابراین در آب و هوایی که آب سبب محدود کردن تولید غلات می‌شود، جو می‌تواند بیشترین محصول را تولید کند.
وی به میزان تولید نخود و عدس در استان اشاره کرد و افزود: 30 هزار و 876 تن نخود و 807 تن عدس هم امسال از مزارع استان برداشت شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول