اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

اجرای 630 هکتار مزارع الگویی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از 630 هکتار مزارع و باغات نمایشی و الگویی در استان قزوین اجرا شد.

اجرای 630 هکتار مزارع الگویی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، علی درجانی بیان کرد: این مزارع با عنوان بررسی تأثیر مصرف کودهای ریز مغذی و روی بر بهبود عملکرد کلزا، گندم، چغندر قند، کلزا و ذرت برگزار شد.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ترویج و اشاعه طرح‌های تحقیقی و ترویجی به منظور آشنایی و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بهره‌برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی با نتایج مثبت طرح‌های تحقیقی و ترویجی و ارتقای دانش کشاورزی بهره‌برداران برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین چهار مورد طرح تحقیقی و ترویجی با موضوع بررسی اثر مقادیر و منابع کودهای نیتروژنه در شرایط شور بر عملکرد و کیفیت چغندر قند، تأثیر مصرف بهینه کود در جلوگیری از ریزش میوه و درصد افزایش گل در فندق، بررسی اثرات زمان و دوره آبیاری بر عملکرد و کیفیت انگور بی‌دانه و بررسی اثر مصرف آب  در تولید چغندر قند و تعیین راندمان آب و کود در استان اجرا شد.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای مزارع و باغات نمایشی در استان کشاورزان، مددکاران و تسهیل‌گران از نزدیک از این طرح‌ها بازدید کردند.
درجانی در ادامه با اشاره به فعالیت صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان اظهار کرد: در حال حاضر 12 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی با بیش از 450 نفر عضو در استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این صندوق‌ها با ارائه تسهیلات کم بهره بیش از 50 پروژه اشتغالزا را در سطح روستاهای استان ایجاد کرده‌اند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هدف از ایجاد این صندوق‌ها را ساماندهی مشاغل خرد خانگی، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، دسترسی آسان به تسهیلات با بهره کم، افزایش پس‌انداز بین خانوارهای روستایی و کمک به اشتغال زنان روستایی در بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی یادآور شد: سرمایه اولیه این صندوق‌ها توسط دفتر امور زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی و پس انداز زنان روستایی تأمین شده است.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول