اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد:

شناسایی 7 ذخیره‌گاه‌ جنگلی در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهرگفت: تاکنون هفت ذخیره‌گاه جنگلی در استان بوشهر شناسایی و تحت حفاظت است.

شناسایی 7 ذخیره‌گاه‌ جنگلی در بوشهر
هوشنگ شریفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: این ذخیره‌گاه‌ها دارای 404 هکتار مساحت بوده و در شهرستان‌های تنگستان، دیر، دشتی و کنگان واقع هستند.
شریفی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر دارای هفت نهالستان در سطح شهرستانهای بوشهر، دشتی، دشتستان، گناوه، دیلم و دیر با مساحتی حدود 10هکتار است و همچنین دارای هشت پارک جنگلی در شهرستانهای دیر، دیلم، گناوه، بوشهر، کنگان، دشتی، دشتستان و تنگستان در سطح 661 هکتار است که هیچ یک از آنها تاکنون واگذار نشده و همگی سالیانه براساس طرح‌های تهیه شده و مصوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با تخصیص اعتبار برای تفریح و تفرج شهروندان تجهیز می‌شوند.
وی افزود: استان بوشهر با وسعت دو میلیون و 316هزار و 700 هکتار وسعتی حدود 1.53 درصد  از مساحت کل کشور را داراست و از نظر وسعت هفدهمین استان کشور به شمار می‌رود.
شریفی اضافه کرد: استان بوشهر دارای جنگل‌های طبیعی به وسعت 211 هزار و 707 هکتار است که گونه‌های غالب آن بنه، بادام کوهی و کنار است و دارای 13هزار و 721 هکتار جنگل دست کاشت است که از گونه‌های کنار، آکاسیا آمپلی سپس، اکاسیا سالیسینا، آکاسیا ویکتوریا، درمان عقرب و کهور تشکیل شده که بیشترین سازگاری را با شرایط آب و هوایی استان بوشهر دارند.
وی یادآور شد: این گونه‌ها موجب کاهش فرسایش بادی و آبی، حفاظت از آب و خاک، افزایش تنوع گونه‌ای، ایجاد چشم اندازهای زیبا، افزایش نفوذ پذیری آب و سایر کارکردهای زیست محیطی می‌شوند.
شریفی با بیان اینکه جنگل‌های طبیعی استان مساحتی در حدود1.2 درصد از مساحت جنگل‌های کشور را شامل می‌شوند، گفت: مساحت کل مراتع استان بوشهر یک میلیون و 262 هزار و995 هکتار، تعداد بهره‌برداری صاحب نسق استان هفت هزار و 158خانوار، مساحت مراتع ممیزی شده یک میلیون 194هزار و 363 هکتار و مساحت مراتع تهیه طرح شده نیز 782 هزار و 263 هکتار است.
وی اضافه کرد: همچنین استان بوشهر دارای 331 هزار و 682 هکتار بیابان است که تپه‌های ماسه‌ای آن هزار و 913هکتار و مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی 320 هزار و 819 هکتار و  تعداد کانون‌های فرسایش بادی استان 16کانون با مساحت 25هزار و  567 هکتار است و جنگل کاری انجام شده در مناطق بیابانی این استان سطحی معادل 25هزار و 692 هکتار را پوشش می‌دهد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول