اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عملیات احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی قم آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: با توجه به ابلاغ نخستین مرحله از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری برای اجرای پارک جنگلی ثامن‌الائمه (ع) که بزرگ‌ترین پارک موجود در استان خواهد بود، در نیمه دوم امسال عملیات اجرایی این طرح بزرگ آغاز میشود.

عملیات احداث بزرگ‌ترین پارک جنگلی قم آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قم، احمد عفتان مدیر کل منابع طبیعی استان قم اظهار داشت: در جریان سفر پر برکت سال گذشته مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به استان قم با حمایت استاندار قم طرح احداث پارک جنگلی پیشنهادی این اداره کل در مساحتی حدود 455 هکتار مورد تصویب قرار گرفت که با اجرایی شدن تدریجی مصوبات سفر در نخستین مرحله مبلغ 10 میلیارد ریال برای انجام عملیات اجرایی پارک مذکور به این اداره کل ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: این پارک در ابتدای جاده قدیم قم گرمسار که مسیر اصلی عبور هم استانیها و هموطنان عزیز استا‌نهای مرکزی و جنوبی کشور به مقصد مشهر مقدس است احداث خواهد شد و برای اجرای عملیات اجرایی آن اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال مصوب شده است.
عفتان راجع به خصوصیات این پارک افزود: در این پارک که آب شرب آن از اختصا‌ص فاضلاب تصفیه شده شهر قم به میزان 55 لیتر در ثانیه تأمین خواهد شد کلاً با سیستم آبیاری به‌صورت قطره‌ای اجرا خواهد شد و گونه‌های متنوع درختان غیر‌مثمر که با شرایط آب و هوایی قم سازگاری دارند و از زیبایی خاصی هم برخوردار هستند کاشته خواهد شد.
وی پیش‌بینی ساختمان اداری با سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه را از دیگر ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و ادامه داد: محل‌هایی نیز برای ورزش و تفریحات سالم دوچرخه سواری و غیره در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول