اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور خبر داد:

اختصاص 12 میلیارد ریال به جنگل‌های ارسباران

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های مناطق جنگلی و توسعه جنگل‌های ارسباران خبر داد.

اختصاص 12 میلیارد ریال به جنگل‌های ارسباران
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، پرویز گرشاسبی بعد از ظهر امروز در جشنواره منطقه‌ای سماق اهر اظهار داشت: منطقه ارسباران یک اقلیم منحصر به فرد با تنوع آب و هوایی ویژه در جهان است که بالغ بر 160 هزار هکتار وسعت جنگلی آن است که تلاقی سه اقلیم مدیترانه‌ای، خزری و سیبری ویژگی‌های خاصی را به منطقه جنگلی و حیات وحش آن بخشیده است.
وی تصریح کرد: در راستای نهادینه کردن تولید پایدار در بخش جنگل‌های ارسباران که بالغ بر 160 هزار هکتار از وسعت منطقه ارسباران را شامل می‌شود که تلاقی سه اقلیم سیبری، خزری و مدیترانه‌ای دارای ویژگی‌های خاص به مناطق جنگلی و حیات‌وحش بخشیده است، باید بهره‌برداری از این جنگل‌ها با ظرفیت ویژه و مالکیت خاص داشت که این محدوده اکوسیستم منحصر به فرد دچار مشکل نشود.
گرشاسبی افزود: در این راستا و در زمینه صیانت از جنگل‌ها با اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای جنگل‌های ارسباران در تلاش هستیم با حمایت دولت، مجلس و مسئولان محلی در حفظ و حراست از جنگل‌ها تلاشی مضاعف داشته باشیم.
معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، اختصاص اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال برای این جنگل‌ها نشان از اهتمام ویژه مسئولان برای این امر دارد.
وی، از دیگر اولویت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور را حمایت از طرح‌های پژوهشی تحقیقاتی و تولیدات گیاهان دارویی ذکر کرد و افزود: طرح گیاهان دارویی با تأکید معاون اول رئیس جمهور به یک طرح مصوب تبدیل شده و در برنامه چهارم توسعه لحاظ شده است.
معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، در خصوص بازاریابی و صادرات محصول سماق هوراند نیز گفت: با همکاری وزارت بازرگانی و معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستیم با برند منطقه هوراند زمینه صادرات این محصول به زودی فراهم شود.
این مقام مسئول گفت: با بازدیدی که از کارگاه‌های بسته‌بندی سماق منطقه شده در تلاش هستیم با بازاریابی مناسب و همراهی و همکاری مسئولان ذی‌ربط نقش سماق ایران را در بازارهای جهانی تثبیت کنیم.
گرشاسبی در ادمه با اشاره به اهمیت ویژه سماق در رونق اقتصادی منطقه و ارتقا درآمد روستاییان و جنگل‌نشینان تصریح کرد: از سال آتی جشنواره سماق به صورت استانی و در سال‌های بعد به صورت کشوری برگزار می‌شود.
معاون مناطق خشک و نیمه خشک سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، تقویت تعاونی سماق‌کاران با اعطای تسهیلات ویژه و تضمینی محصولات تولیدی همچنین کمک‌های فنی مهندسی در زمینه رونق کشاورزی منطقه در کشت سماق و پرهیز از جنگل‌نشینان از تخریب جنگل‌ها را ضروری عنوان کرد.
انتهای پیام/م20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول