اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد:

اشتغال کامل جامعه هنری امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اشتغال کامل جامعه هنری در بازه کوتاه زمانی دولت دهم امکان‌پذیر نیست اما می‌توان این آمار را کاهش و التیام بخشید.

اشتغال کامل جامعه هنری امکان‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا شاه‌آبادی در حاشیه مراسم هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی در گرگان اظهار داشت: بسیاری از افراد در جامعه هنری به عنوان شغل دوم و یا بر اساس عشق و علاقه وارد دنیای هنر شده‌اند اما قطعا پیشکسوتان این حوزه که از این راه امرار معاش می‌کنند باید از حداقل‌ها برخوردار باشند.
وی از انجمن‌ها به عنوان بهترین ظرفیت در تحقق اهداف معاونت هنری یاد کرد و افزود: انجمن‌ها بخش‌هایی هستند که به راحتی بیشترین و بهترین ارتباط را با جامعه هنری دارند و ماندگارترین اقدامات ما نیز از دل همین انجمن‌ها برمی‌خیزد.
شاه‌آبادی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه برای انجمن‌ها از اقدامات خوبی است که از سال گذشته کلید خورد و بدنه دولت و بخش خصوصی در حوزه هنر، نظام ارتباطی خودش را با هم به صورت یکجا پیدا کرده است.
وی بیان داشت: در این برهه زمانی وظیفه ما است که از این بدنه بخواهیم که فعالانه وارد عرصه شوند و راهکاری که در حوزه موسیقی بدان اشاره شده تولید البوم و حمایت از اجرای موسیقی سنتی است و در دیگر حوزه‌ها نیز با محوریتی که در تفاهم‌نامه قید شده باید پیش رفت.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه این همراهی و همدلی در همه حوزه‌ها وجود دارد و برنامه‌ریزی معینی نسبت به سال 1390 و 1391 وجود دارد و امیدواریم در کمتر از دو سالی که به پایان دولت دهم باقی مانده است هر یک از این تعریف‌ها به نقطه مطلوب برسند.
وی گفت: زمانی که اقدامات حوزه هنر به مرز مطلوب برسد نباید تلقی کنیم که این، پایان راه است بلکه سعی و تلاش باید همواره صورت پذیرد تا به مراتب پیشرفت رهنمون شویم.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص رشد و توسعه برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: همه اقداماتی که در حال حاضر مشغول به انجام آن هستیم دور از فضای دینی نبوده و تولیدات آثار مذهبی خاص، عمدتا به مناسبت‌ها اختصاص یافته است که در گذشته شاید این اقدامات به صورت انفرادی توسط ادارات به طور مستقل شکل می‌گرفت که خوشبختانه در این دوره این محدودیت‌ها تجمیع شده است.
شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر به حوزه آثار مناسبتی توجه ویژه‌ای شود و در این زمینه کار کارشناسی صورت پذیرد می‌توان گفت که مناسبت‌ها، فرصت‌هایی هستند که ذهن مخاطبان ذیل آن موضوع بیشتر شده و مستعد دریافت پیام می‌باشند.
وی اذعان داشت: گرچه ما از دادن پیام‌های مستقیم در تولیدات هنری اجتناب می‌کنیم اما روشن است یک مخاطب آثار هنری در ماه مبارک رمضان آمادگی ویژه‌ای برای ارتباط با این آثار دارد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حوزه در مدت اخیر توسعه پیدا کرده و با جدیت در آثار آینده نیز ادامه می‌یابد و در بخش‌های مختلف نیز به دنبال این هستیم که آثار محدود به مناسبت‌ها نشود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول