اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خبر داد:

ایجاد فرصت‌های کاری ‌برای زنان هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان با اشاره به نقش زنان در جامعه و نظام اسلامی گفت: فرصت‌های کاری متعددی در بخش‌های مختلف برای زنان استان فراهم شده است.

ایجاد فرصت‌های کاری ‌برای زنان هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین هاشمی‌تختی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های بانوان کشور در اموری همانند ساختن جامعه‌ای ارزشی اظهار داشت: مطمئنا اگر امروزه موفقیت‌هایی در عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و مهمتر از همه ارزشی نصیب جامعه بزرگ اسلامی ایران شده است متاثر و ریشه در همت و احساس مسئولیت فزرندانی دارد که توسط زنان و مادران توانمند و متدین این مرز و بوم تربیت و توانایی‌های خود را به دنیا ثابت کرده‌اند.
وی در ادامه با تاکید بر متناسب سازی فرصت‌های شغلی مناسب با توانمندی‌های زنان و مردان افزود: تجربه گذشته و افتخارات کسب شده توسط بانوان نشان می‌دهد که این قشر در مشاغل فرهنگی و آموزشی و اجتماعی و دیگر شغل‌هایی که با ساختار و ماهیت وجودی آنان سازگار است موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: حتی افتخارات کسب شده توسط مردان جامعه نیز بدون استثنا در سایه پرورش و حمایت و توجه زنانی بوده که رسالت همسری و مادری خود را به شایستگی انجام داده‌اند.
استاندار هرمزگان در همین راستا ادامه داد: هر چند در برخی موارد مجموعه عواملی موجب شده تا زنان به ناچار در کارهای سخت و زیان آور نامتناسب مشغول به کار شوند اما طبیعی است که ساختار وجودی و طبیعت آنان با برخی از مشاغل سازگار نیست.
هاشمی‌تختی ادامه داد: بر این عقیده‌ایم که متناسب سازی فرصت‌های شغلی از مقولات مهمی است که چنانچه هر چه سریع‌تر تدبیری برای آن اندیشیده نشود معضلات آن در بخش‌های مختلف جامعه قابل لمس خواهد بود.
هاشمی‌تختی گفت: در نظام اسلامی نباید شرایط به گونه‌ای باشد که زنان به ناچار در حرفه‌هایی سخت و زیان‌آور و نامتناسب با شرایط فیریکی و روحی مشغول به کار شوند بلکه باید با فراهم آوری شرایط و متناسب‌سازی برنامه‌های کلان با زمینه‌های حضور تاثیرگذار بانوان را بر اجتماع و خانواده فراهم کرد.
وی در این راستا گفت: بسیار شایسته خواهد بود اگر برخی از فرصت‌های شغلی و تحصیلی مانند رشته‌های پزشکی در زیر مجموعه‌های زنان و یا پرستاری به صورت انحصاری در اختیار بانوان قرار گیرد.
هاشمی‌تختی ادامه داد: در نظر داریم با هماهنگی بخش‌های مرتبط با امور بانوان و خانواده و مشاوران بانوی دستگاه‌ها در راستای فراهم‌آوری زمینه حضور هر چه بهتر و مناسب‌تر بانوان در جامعه طرح‌های را به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه دهیم.
به گفته استاندار هرمزگان گفت: مهمترین مسئله در بخش مناسب‌سازی فرصت‌های شغلی می‌تواند، توجه به حقایقی همانند اشغال برخی از فرصت‌های شغلی مناسب مردان توسط زنان و شغل‌های مناسب زنان توسط مردان است،‌ باشد که باید نسبت به اصلاح این گونه موارد در حوزه کار و اشتغال نظام توجه شود تا از این طریق علاوه بر نقش دادن بانوان در امور جامعه، شرایط حضور هم چه تاثیرگذارتر آنها در کنار خانواده و تربیت فرزندان نیز فراهم شود.
وی در پایان با بیان اینکه نباید فراموش کرد که در حوزه فعالیتی بانوان شرایطی در کشور فراهم شده است که بانوان دایره انتخابی وسیعی را حتی در روستاها برای کار در خانه با هدف کمک به اقتصاد خانوار در اختیار دارند، گفت: شاید بتوان به جرات گفت که وجود این امر تنها در کشوری همانند ایران و آن هم به واسطه استقرار نگاه اسلامی به زنان،‌ برای جامعه رقم خورده است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول