اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

کنگره سرداران شهید بروجن برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن از برگزاری بزرگترین یادواره سرداران، فرماندهان و 470 شهید این شهرستان همزمان با هفته دفاع مقدس در بروجن خبر داد.

کنگره سرداران شهید بروجن برگزار می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فتاح کرمی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی هفته دفاع مقدس این شهرستان اظهار داشت: یادواره شهدا در روستاها، شهرها و بخش‌های این شهرستان برگزار می‎شود که حاصل آن کنگره سرداران شهید است.
وی افزود: در یک دهه گذشته بیش از 110 یادواره در سطح شهرستان بروجن برگزار شده است.
کرمی با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره، گفت: پرداختن به مفاهیم انقلاب، ایجاد انسجام بین دست اندرکاران حوزه دفاع مقدس، تلاش برای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، استمرار بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تجلیل از مقام شامخ شهدا و تکریم از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره است.
فرماندار شهرستان بروجن در ادامه از چاپ 3 هزار نسخه کتاب مربوط به زندگی سرداران و شهدای این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای سرود همگانی با حضور 470 دانش‎آموز، مسابقه دوچرخه سواری با حضور 470 نفر، اجرای نمایش‌های خیابانی از جمله برنامه‌های اجرایی این کنگره است.
وی اضافه کرد: تجلیل از بانوان فعال در امور پشتیبانی دفاع مقدس، فراخوان مقاله علمی، شعر و متن ادبی و برپایی نمایشگاه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اجرایی این کنگره است.
کرمی در ادامه در تشریح دلایل دشمن برای حمله به کشور ایران گفت: بدون شک بروز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و سردادن شعار عدالت خواهی و عدم پذیرش ظلم و از دست دادن پایگاه مهم و اصلی آمریکا در ایران از عوامل اصلی برای تجاوز به میهن ما است.
وی با اشاره به تاریخ معاصر ایران گفت: در طول 400 سال گذشته بیش از 11 بار به میهن عزیزمان تجاوز شده است و در تمامی این تجاوزات قسمت‌های اعظمی از خاک ایران جدا شده که به لطف خداوند و رهبری امام خمینی(ره) و آمادگی آحاد مردم در طول دفاع مقدس وجبی از خاک مقدسمان را از دست نداده‌ایم.
این مقام مسئول ایام هفته دفاع مقدس را یادآور خاطرات و شهادت طلبی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز وظیفه ما نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌های مردان و زنانی است که با دست خالی در مقابل سلاح‌های پیشرفته دشمنان ایستادند.
وی خاطرنشان کرد: باید برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های جوان تلاش کنیم تا نسل حاضر در مقابل هجوم همه جانبه رسانه‌های استکباری روشن و آگاه باشند.
کرمی با تأکید بر ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان اظهار داشت: برنامه‌های دفاع مقدس نباید منحصر به ایام و مناسبت‌های خاصی باشد بلکه ضرورت دارد تمام دستگاه‌های فرهنگی در طول سال به صورت مستمر در این باره اقدام به برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول