اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

شهدا هیچ‌گاه از خدا فاصله نگرفتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت:شهدا لحظه‏ای از خودشان غافل نبودند و از خدا فاصله نگرفتند.

شهدا هیچ‌گاه از خدا فاصله نگرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در چهارمین یادواره شهدای منطقه طالب‏آباد مهدیشهر که با حضور ائمه جمعه شهرستان مهدیشهر، شهر درجزین، روحانیان، مسئولان شهرستان و خانواده‏های معظم شهدا در مسجد الغدیر طالب‏آباد مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: کلاس درس شهدا این است که انسان در مقابل گناه ایستادگی کند؛ یعنی جوانی که دیروز با قرآن و نماز و روزه بوده امروز سر از سایت‏های مستهجن درنیاورد.
امام جمعه مهدیشهر گفت: شهدا لحظه‏ای از خودشان غافل نبودند و از خدا فاصله نگرفتند.
وی ادامه داد: درس مهم شهدا این است که ایمان ما مستحکم شود و شهدا بیش از همه با جوانان حرف دارند و شاید این جلسه شهدا نقطه عطفی برای آغاز یک حرکت باشد.
امام جمعه مهدیشهر افزود: اگر مردم 32 سال قبل، شعار نه شرقی و نه غربی را در این سرزمین سر می‏دادند، امروز در همه کشورها موج بیداری آغاز شده است و این عزت مربوط به شهدا و این اقتدار از خون شهداست چرا که خون شهدای ما کاخ‏های ستمگران را فرو خواهد ریخت.
محمود رفیعی، شهید زنده و استاد دانشگاه نیز در این مراسم طی سخنانی بیان کرد: مکتب شیعه و اهل بیت موفق‏ترین مکتب در بین مکاتب است.
وی تصریح کرد: بسیاری از مکاتب علمای زیادی را تربیت کرده‏اند ولی مکتب تشیع که وجود مقدس امیرالمومنین (ع)، بنیان‏گذار این مکتب است و در پیشاپیش آن سید و سالار حسین بن علی (ع) بود، بسیاری محقق، پژوهشگر، دلاور و مجاهد تربیت شدند.
این استاد دانشگاه گفت: مکتب‏های دیگر اگر انسان را تربیت کردند، در یک بعد بود و به عنوان مثال فقط فیلسوف تربیت کردند اما این فرد عارف و دلاور نبوده است.
رفیعی اضافه کرد: آن مکاتب با اخلاق مردم کاری نداشته‏اند اما مکتب اسلام اگر عالمی را تربیت کرده، با اخلاق و عرفان و سیاست و اقتصاد مردم هم کار داشته است.
وی ادامه داد: این افراد به جبهه هم رفتند و از میهن و اسلام دفاع هم کردند و باید دانست که تنها مکتبی که توانسته انسانی را در ابعاد مختلف در بعد علمی، اقتصادی و فلسفی تربیت کند، مکتب اهل بیت است.
این استاد دانشگاه بیان کرد: امامان ما در قله مکتب قرار دارند و همین مکتب اسلام و تشیع، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تربیت کرده است و هیچ مکتبی نتوانسته شخصیتی مثل اینها را تربیت کند.
رفیعی تصریح کرد: فقط در مکتب اهل بیت (ع) این نوع تربیت دینی و الهی امکان دارد و مذاهب دیگر عاجز از تربیت افرادی همچون امام و رهبری هستند.
وی گفت: غیر از امام هم کسی نتوانسته است شهید بپروراند و دلیل این امر آن است که خودش تربیت شده مکتب علوی بود و توانست شهدا را در دامنش بپروراند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: تربیت شهدا کار امام امت بود و شهید کسی است که جز خدا، هیچ چیز را ندید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول