اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

نماز جوانان را از طوفان بیاعتقادی مصون می‎دارد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر نیازمند اتخاذ مناسب‌ترین روش‌ تقویت احساس مذهبی در میان نوجوانان و جوانان هستیم تا آنها را از گزند طوفان‌های سهمگین بیاعتقادی و بیبند و باری حفظ کند.

نماز جوانان را از طوفان بیاعتقادی مصون می‎دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام علی‌اصغر  همتیان بعدازظهر امروز در مراسم جشن تکلیف دختران و پسران کارکنان شرکت توزیع نیروی برق این استان اظهار داشت: پسران و دختران مکلف در این لحظات باشکوه با خدا پیمان ببندند که همیشه به فرمانش عمل کنند و از راه نورانی او منحرف نشوند و اکنون که به سن تکلیف رسیده‌اند با خدای خویش عهد ببندند که نمازهایشان را بخوانند و واجبات دین را انجام دهند.
وی افزود: فردی به سعادت خواهد رسید که در اجرای فرمان خدا کوشا باشد و دستورهای دینی را انجام دهد و والدین در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و باید فضای لازم را برای آموزش و تمرین دستورات الهی برای فرزندان خود مهیا کنند.
همتیان با بیان اینکه این نوجوانان اکنون به مرحله حساس و سرنوشت ساز زندگی اعتقادی و دینی خود رسیده‎اند، گفت: شما از امروز که به سن تکلیف رسیده‌اید تا نخستین لحظه تکلیف خود را با یاد خدا و بزرگداشت شعائر الهی آغاز و با این انتخاب سعادت جاوید را برای خود رقم زنید.
این استاد دانشگاه و حوزه با اهمیت پایبندی نوجوانان به مسائل دینی و اعتقادی به منظور دستیابی به سعادت، گفت: از ابتدای خلقت تاکنون، انسان همواره در پی یافتن پناهگاهی مطمئن و تکیه‌گاهی قدرتمند بوده تا او را در برابر مشکلات و مصائب یاری داده و به وجود او آرامش بخشد.
وی با بیان اینکه نماز تسلی بخش و آرامش‌گر دل‌های مضطرب و خسته و مایه صفای باطن است، افزود: اسلام دین فطرت و آموزه‌های حیات بخش آن چون زلالی گوارا بر کویر دل مینشیند و عطش خداجویی و خداخواهی را فرو مینشاند.
همتیان جوانی را بهار عمر و نماز را شبنم طراوت بخش این فصل عنوان کرد و گفت: باید جوان را شناخت و نماز را به او شناساند، باید به او اجازه داد تا با نیروی فطری و زلال خود آزادانه حقایق را بکاود و گوهر فطرت را از کاوش در صدف طبیعت بیابد.
وی جوانان را به سه دسته تقسیم بندی کرد و گفت: جوانان معتقد، جوانان اعتقاد گریز و جوانان متزلزل سه دسته نوجوانان محسوب می‎شوند.
همتیان خاطرنشان کرد: امروزه ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند تفکر و اندیشه درباره اتخاذ مناسب‌ترین و موثرترین روش‌های پرورش و تقویت احساس مذهبی و رفتارهای خداجویانه در میان سرمایه‌های راستین جامعه فردای کشور اسلامیمان هستیم.
وی تأکید کرد: این امر موجب خواهد شد تا آنها را از گزند طوفان‌های سهمگین بیاعتقادی و بی بند و باری حفظ کرده و از آسیب‌های غفلت از معنویات به ویژه نماز مصون داریم.
این استاد حوزه و دانشگاه گسترش آلودگی در جهان امروز را از مهم‌ترین دلایل اهمیت تقویت احساس مذهبی برای نسل حاضر برشمرد و گفت: توسعه خطر اعتیاد به همه صورت‌هایش در جهان، توسعه تبلیغات زهرآگین خصم در عصر جهانی بویژه در سرکوبی اسلام، سوء استفاده از مذهب پذیری مردم و القائات وارونه هر اسم مذهبی از مهم‌ترین این دلایل به‎شمار می‎رود.
در پایان این مراسم به رسم یادبود هدایای معنوی از جمله سجاده، قبله نما، قرآن، مفاتیح، کتاب احکام، چادر نماز، پیراهن و به پسران و دختران مکلف اهدا شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول