اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌‌گوی تفصیلی با فارس:

ساماندهی نیروهای حق‏التدریس پس از نیروهای رسمی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروهای حق‏التدریس در مدارس پس از نیروهای رسمی انجام می‌شود و اولویت در انتخاب و ساماندهی، با نیروهای رسمی است.

ساماندهی نیروهای حق‏التدریس پس از نیروهای رسمی انجام می‌شود
محمد بنائیان‌سفید امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها به لحاظ عملکرد و محتوا بسیار متفاوت است، اظهار داشت: به طور مثال در ممنوعیت ماموریت به تحصیل در این وزارتخانه باید تجدید نظر شود.
وی همچنین با اشاره به اعطای مرخصی بدون حقوق به فرهنگیان برای ادامه تحصیل، این امر را منوط به میزان نیاز آموزش و پرورش به این نیروها دانست.
 
* همکاری با متقاضیان انتقال
بنائیان‌سفید همچنین با بیان اینکه امسال انتقال نیروهای آموزش و پرورش در داخل استان سمنان به مدیران شهرستان‌ها واگذار شده است، این اقدام را در کاهش هزینه‌ها و اتلاف وقت فرهنگیان و مسئولان بسیار موثر خواند.
وی گفت: به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان تاکید شده است تا جایی که قانون اجازه می‌دهد نهایت همکاری را با متقاضیان انتقال داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی نیروهای انسانی در شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان انجام شده است، به کمبود نیرو به خصوص در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌ سمنان فقط در دوره ابتدایی با 30 نفر کمبود نیرو مواجه هستیم.
بنائیان‌سفید درعین حال با تاکید بر اینکه مهر ماه امسال کلاس فاقد معلم در استان سمنان نخواهیم داشت، گفت: 30 نفر متقاضی انتقال از سایر استان‌ها به استان سمنان بوده‌اند که این نیروها نیز براساس نیازهای موجود توزیع می‌شوند.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 14 هزار ساعت حق‏التدریس در استان سمنان ارایه شد، میانگین هر ساعت حق‏التدریس را 5 هزار و 500 تومان بیان کرد.
 
* تعیین تکلیف به معنای استخدام نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری هیچ استخدامی در استان سمنان نداشته‌ایم، از تعیین تکلیف آموزش‌یاران، حق‏التدریسی‏ها و مراقبان بهداشت مدارس در سال جاری خبر داد و گفت: تعیین تکلیف به معنای استخدام نیست.
بنائیان‌سفید با بیان اینکه امسال برای تعیین تکلیف این دسته از نیروها 578 نفر در آزمون مربوطه شرکت کردند، اظهار داشت: از این تعداد، 254 نفر دارای اولویت تشخیص داده شده‌اند.
وی گفت: اسامی و بخش‌نامه‌های مربوط به آموزش‌یاران ارایه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین بیان کرد: 110 نفر از نیروهای حق‏التدریسی سال گذشته استخدام شده‌اند.
 
* افزایش 10 درصدی شهریه در پیش‌دبستانی‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با بیان اینکه 95 درصد جمعیت در سن پیش‌دبستانی استان سمنان زیرپوشش قرار دارند، از افزایش حدود 10 درصدی شهریه‌ها در پیش‌دبستانی‌ها خبر داد و گفت: البته این شهریه‌ها دارای سقف و کف است.
بنائیان‌سفید همچنین از اعطای مجوز پیش‌دبستانی به 48 مرکز در سال جاری و 41 مرکز در سال گذشته اشاره کرد. 
 
* واگذاری مجوز ایجاد مدارس غیردولتی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین از واگذاری مجوز ایجاد مدارس غیردولتی در سال جاری با 32 مدرسه ابتدایی، 22 مدرسه راهنمایی و 33 مدرسه متوسطه و پیش‌دانشگاهی خبر داد.
بنائیان‏سفید گفت: پراکندگی جمعیت و فرسوده بودن برخی واحدهای آموزشی از مشکلات آموزش و پرورش استان سمنان است که با تلاش‏های انجام شده، استان در مدیریت این بحث و یک نوبته کردن مدارس مقام سوم کشور را به دست آورد. 
 
* اجرای طرح ارزشیابی توصیفی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با اشاره به اجرای طرح ارزشیابی توصیفی، این طرح را عاملی برای افزایش قدرت تفکر دانش‏آموزان، تقویت تعامل اجتماعی آنها، رشد قدرت بیان مطالب و نیز افزایش قدرت اکتشاف و خلاقیت و نوآوری در دانش‌ آموزان دانست.
بنائیان‌سفید بیان داشت: ارزشیابی در مدارس تاکنون به صورت کمی بوده و قضاوت کلی از دانش‏آموز در طرح ارزشیابی توصیفی انجام می‌گیرد و دیگر ارزشیابی جزئی نیست و هویت دانش آموزان خدشه‌دار نمی‌شود.
وی همچنین افزود: کسانی که ارزشیابی توصیفی انجام می‌دهند، باید بسیار به کار خود واقف بوده و در این زمینه مهارت داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین خواستار تبیین روند اجرای طرح ارزشیابی توصیفی برای اولیا شد و گفت: امسال نیز همایش «آنچه اولیای کلاس اولی‌ها باید بدانند» در استان سمنان همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول