اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط میراث فرهنگی قیروکارزین صورت می‌گیرد؛

برپایی کلاس‌های آموزش صنایع دستی ویژه بانوان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قیروکارزین گفت: کلاس‌های آموزش صنایع دستی ویژه بانوان توسط این اداره در حال برگزاری است و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

برپایی کلاس‌های آموزش صنایع دستی ویژه بانوان
محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: صنایع دستی نشان‌دهنده هنر و شیوه زندگی مردم هر نقطه از کشور بوده که دارای ویژگی‌های خاص خود است.
وی افزود: امروز صنایع دستی در کنار نشان دادن آداب و رسوم مردم در بعد گردشگری نیز سبب درآمدزایی می‌شود.
عباسی اضافه کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری قیروکارزین در راستای حفظ و ترویج صنایع دستی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح این شهرستان اقدام کرده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری قیروکارزین ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود و با استقبال هنرآموزان رو‌به‌رو شده است.
وی در ادامه گفت: دوره جدید کلاس‌های آموزش رایگان صنایع دستی توسط این اداره از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.
عباسی با اشاره به رشته‌های صنایع دستی در حال آموزش بیان داشت: رودوزی‌های سنتی، بافت‌های احیا شده، معرق چوب، حصیربافی و البسه و زیورآلات از جمله رشته‌های در حال آموزش است.
این مسئول افزود: کلاس‌های آموزش رشته‌های معرق چوب و البسه و زیورآلات برای نخستین بار و با هدف ترویجی در این شهرستان برگزار می‌شود.
عباسی بیان کرد: این کلاس‌ها دو روز در هفته برگزار می‌شود و در هر کلاس 15 نفر مشغول هنرآموزی هستند.
وی ادامه داد: این کلاس‌ها ویژه بانوان است و در پایان دوره به هنرآموزان کارت صنعتگری اعطا می‌شود.
این مقام مسئول در پایان ابراز داشت: این اداره کلاس‌های آموزشی خود را با هدف توسعه صنایع دستی این شهرستان و ترویج آن در میان مردم ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول