اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی پیشرفته شطرنج در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره آموزشی پیشرفته شطرنج در این استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی پیشرفته شطرنج در چهارمحال‌و‌بختیاری
فاطمه آقابابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: ارتقای سطح دانش شطرنج‌بازان این استان مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی است.
وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های برگزاری این دوره آموزشی از سوی این هیئت پرداخت می‎‏شود، افزود: شطرنج‌بازان این استان می‎‌توانند در این دوره آموزشی به‌ صورت رایگان شرکت کنند.
آقابابایی ادامه داد: برای نخستین بار است که این دوره آموزشی به‌ منظور ارتقای سطح پایه شطرنج در این استان برگزار می‎شود.
رئیس هیئت شطرنج چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدرس این دوره آموزشی پیر جینوس مربی تیم ملی شطرنج است، گفت: امیدوار هستیم برگزاری این دوره آموزشی به رشد و توسعه شطرنج این استان کمک شایانی داشته باشد.
وی یادآور شد: تقویت و توسعه فعالیت‌های هیئت‌های شهرستانی، تیم‌های ملی و ارتقای سطح دانش مربیان و داوران از دیگر برنامه‎های هیئت ژیمناستیک این استان است.
آقابابایی بر ضرورت آموزش در راستای ارتقای سطح ورزش این استان، گفت: آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت‌یافته است.
وی ادامه داد: ارزش روش‌های علمی در بالا بردن سطح تکنیک، تاکتیک و بطور کلی کیفیت تیم‌ها در هر نوع ورزشی غیر قابل انکار است.
آقابابایی خاطرنشان کرد: به‌طور قطع و یقین اجرای صحیح مهارت‌ها وابسته به رعایت اصول و قوانین علمی متکی بر اصول مکانیکی و بیو مکانیکی است، دقت و سرعت نیز از عواملی هستند که در این رشته نقش مهمی ایفا می‌کنند.
رئیس هیئت ژیمناستیک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقتی رقابت‌ها در سطح حتی صدم ثانیه‌ها کشیده می‌شود صرف‌نظر از تلاش شخصی ورزش کار در پیروزی به طور دقیق ارزش تمرینات و نحوه استفاده حداکثر از قدرت و توان ورزش کار در تمرینات توسط یک مربی آگاه و با استفاده از روش‌های علمی و سایر خصوصیاتی که یک مربی موفق باید داشته باشد از جمله اصول علمی تربیت‌بدنی، برنامه‌ریزی صحیح تمرینات به نحوی که ورزشکار در روز مسابقه در حداکثر کیفیت بدنی و توان مسابقه باشد به طور کامل روشن و غیر قابل انکار باشد.
آقابابایی تأکید کرد: به همین منظور بر تمامی ورزشکاران، به‌ویژه مربیان و معلمان ورزشی به‌ طور کامل ضروری است با افزودن به اطلاعات و معلومات خود، این علایق را در راهی صحیح و منطقی هدایت کنند.
وی با اشاره به تاریخچه شطرنج، گفت: برخی معتقدند شطرنج ابداع ایرانیان است و برخی نیز آن را ابداع هندی‌ها می‌دانند، تاریخچه شطرنج به درستی معلوم نیست و اختراع آن را به یونانیان، رومیان، بابلی‌ها، سکاها، مصریان، یهودیان، ایرانیان، چینی‌ها و اعراب نسبت داده‌اند.
این دوره آموزشی از تاریخ 24 شهریور ماه لغایت شش مهر ماه جاری در خانه اندیشه شهرکرد برگزار می‎شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول