اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش 2 برابری اعتبارات آبیاری قطره‌ای در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: اعتبارات آبیاری قطره‌ای در استان امسال نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

افزایش 2 برابری اعتبارات آبیاری قطره‌ای در بوشهر
مسعود نصوری صبح امروز در حاشیه بازدید و بررسی از روند پیشرفت چند پروژه عمرانی، تنگه کل سیاه و منطقه حاصل خیز دشت پلنگ دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی هدف اصلی بررسی و پیشرفت پروژه‌ها را تصمیم‌گیری بابت ادامه، توقف یا تصریح در پروژه‌ها عنوان کرد.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از افتتاح پست 132 کیلوواتی برق شهرستان دشتی تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این پست 132 کیلو‌واتی شاهد تقویت برق و افزایش ظرفیت‌های برقی در این شهرستان هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به سد دشت پلنگ که در جدول ردیف 18 قانون بودجه پیش‌بینی شده در زمینه مسائل و مشکلات آب کشاورزان و اتفاقاتی که در آینده شاهد آن خواهیم بود بحث و تبادل نظر کردیم.
نصوری با اشاره به تنگه "وای‌ وای" که موجب می شود مسیر 160 کیلومتری دشت پلنگ را به شنبه از 160 به 20 کیلومتری کاهش دهد، گفت: مقرر شد تشریفات مطالعات اولیه و امکان سنجی آن توسط اداره راه و ترابری استان انجام و مستندات کمیسیون ماده 215 آماده شود و در کارگروه زیربنایی به تائید برسد و پس از تائید کارگروه زیربنایی تشریفات تنظیم برای گرفتن اعتبار آن فراهم شود.
این مسئول گفت: با توجه به اینکه خط گاز در آن مسیر عبور می‌کند قرار شد اداره گاز نقشه‌های خط گاز را ارائه دهد و اداره راه و ترابری نیز از مسیر نقشه‌برداری کند و در جاهایی که نقاط مشترک یا نقاطی که در حریم محدوده قرار می‌گیرد تصمیم‌گیری می‌شود.
نصوری افزود: مقرر شد مبلغ  30 میلیون تومان از محل اعتبارت برای طراحی توسط مشاور انجام تا طرح توجیهی آن فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات آبیاری قطره‌ای در استان امسال نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته، یادآور شد: در بخش کشاورزی و آبیاری قطره‌ای سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات به بخش کشاورزی در زمینه آبیاری قطره‌ای اختصاص یافت و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفت و جلساتی که استاندار با وزیر داشتیم اعتباراتی که امسال به این بخش داده شده به دو برابر افزایش یافته و به مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.
نصوری با بیان اینکه این اعتبارات ملی است تصریح کرد: از مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان در حال حاضر مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اعتبار جذب استان شده، خاطرنشان کرد: در زمینه آبیاری قطره‌ای دولت 85 درصد آن را تامین می‌کند و 15 درصد نیز توسط کشاورز پرداخت می‌شود.
این مسئول به پل رود خانه دشت پلنگ اشاره کرد و یادآور شد: قرار شد که شرکت آب و خاک مقدمات مطالعه امکان سنجی اولیه را فراهم کند و اسناد مورد نیاز را برای کمیسیون 215 فراهم کند، کار کارشناسی اولیه انجام و در کار گروه زیربنایی بررسی و پس از تائید کارگروه زیر بنایی مقدمات پیگیری برای تامین اعتبار آن فراهم شود.
وی گفت: در زمینه سد سنگ ملاتی شنبه نیز قرار شد در مرکز استان بررسی صورت گیرد که آیا دستگاه اجرایی آن آب منطقه‌ای یا منابع طبیعی است به دستگاه اجرایی آن ابلاغ شود تا اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.
نصوری تصریح کرد: با بررسی‌ها و تصمیماتی که با فرماندار دشتی اتخاذ شد مقرر شد مبلغ 80 میلیون تومان به روستاهایی که دارای دهیار هستند از طریق اداره کل روستایی تامین شود و همچنین مبلغ 20 میلیون تومان اعتباراتی را در اختیار فرماندار قرار دادیم تا روستایی که نیاز و ضرورتی دارد تامین اعتبار کند. 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: یک دستگاه ماشین پنج تن با هزینه 40 میلیون تومان برای روستای زیارت ساحلی دشتی به منظور حمل زباله روستاهای همجوار اختصاص داده شد.
این مسئول با اشاره به مسکن مهر خورموج و دغدغه‌هایی که در این زمینه وجود دارد گفت: در این زمینه بحث‌هایی در زمان بندی، پرداختی که از طریق مردم انجام شده، نحوه نظارت اداره تعاون بر پرداخت‌ها، نحوه نظارت سازمان‌ها در کنترل فنی بر اجرای کار از جمله مسائلی که در مطرح شد و تصمیماتی در جلسه کارگروه مسکن و در شورای مسکن استان گرفته شده که نتایج آن اعلام می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در ارتباط با پروژه مسکن جوانان خورموج نیز اذعان داشت: قرار شد مجمع عمومی در این زمینه گرفته شود و پیگیری‌های نیز ما از طریق اداره تعاون استان انجام دهیم تا با توجه به میزان آورده جوانان و پرداخت تسهیلاتی که از طریق بانک گرفته شده و بررسی پیشرفت فیزیکی از طریق مسکن شهرسازی پس از استخراج، در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول