اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرمی در مجلس:

مجلس شاخص محرومیت‌زدایی را محور توزیع اعتبارات می‌داند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب برنامه پنجم توسعه و بودجه سالانه شاخص محرمیت‌زدایی و برقرار عدالت را محور توزیع اعتبارات معرفی کرده است.

مجلس شاخص محرومیت‌زدایی را محور توزیع اعتبارات می‌داند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان گرمی که با حضور برخی مدیران و مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: همانگونه که اولویت مجلس و دولت در اختصاص اعتبارات مناطق محروم و روستایی است در استان اردبیل و شهرستان‌ها نیز باید بر اساس همین اولویت اعتبارات توزیع و عدالت برقرار باشد.
وی به زوایای مختلف محرومیت شهرستان مرزی گرمی اشاره کرد و افزود: محرومیت در این منطقه آنقدر ملموس و قابل مشاهده است که حتی در سال‌های اخیر بیش از 17 هزار نفر از مناطق محروم و روستایی گرمی به دلیل نبود اشتغال پایدار به سایر مناطق مهاجرت کرده‌اند.
این نماینده مجلس اعلام کرد: در توزیع اعتبارات اولویت باید با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه طرح‌های اشتغالزا باشد تا با کارآفرینی بتوانیم در گام اول از مهاجرت‌های بی‌رویه بکاهیم.
وی بیان داشت: در کنار احداث کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی متعدد راه‌اندازی بازارچه آزادلو در گرمی در قالب مصوبات سفر‌های رئیس جمهور می‌تواند گرمی را از یک بن‌بست حقیقی به سوی رونق اقتصادی و تجاری مطلوب سوق دهد.
اسماعیلی ادامه داد: ‌ترخیص کالا در گمرک آزادلو و صدور آن به سایر مناطق و دیگر تبادلات مرزی و گمرکی باید با هدف برقراری فرصت‌های برابر اشتغال انجام شود تا با رعایت موازین اقتصادی در کشور بتوانیم اقتصاد و تجارت را در این خطه رونق دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات بیشترین تاکید ما استفاده بهینه از منابع آبی مشترک گرمی با جمهوری آذربایجان است به طوری که احداث سد کله‌سر و عمارت در همین راستا کلنگ‌زنی شده است.
این عضو مجلس هشتم ضرورت پایان مطالعات سد حمزه‌خانلو و مرادلو را در این شهرستان یادآور شد و افزود: تلاش می‌کنیم با پایان مطالعات در بودجه سال آینده ردیف اعتباری مناسب برای احداث این سد‌ها را نیز در مجلس در نظر بگیریم.
وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه دو درصد اعتبارات ملی در اختیار رئیس جمهور با در نظر گرفتن شاخص‌های عقب‌ماندگی‌های مناطق مختلف توزیع می‌شود از مسئولان شهرستانی و استانی خواست شاخص‌های توسعه‌ نیافتگی گرمی را احصاء کرده و برای بهره‌مندی از این اعتبارات در اختیار معاون رئیس جمهور قرار دهند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول