اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

بیشتر سینماهای مازندران مستهلک شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سینماها و تالارهای موجود در این استان فراخور شان و نیاز هنرمندان این خطه نیست، زیرا بیشتر سینماهای استان از لحاظ ساختمان و دستگاه‌ها مستهلک شده‌اند و نیاز به بازسازی دارند.

بیشتر سینماهای مازندران مستهلک شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بیان داشت: سینما بخشی از فرهنگ کشور را رقم می‌زند و به عنوان پیشتازترین، مطرح‌ترین و مهم‌ترین بخش فرهنگی از درجه اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: 21شهریور ماه که در تقویم مناسبتی کشور به عنوان «روز ملی سینما» ثبت شده نشانگر اهمیت و جایگاه هنر هفتم در جامعه ایرانی و اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: سینمای کنونی با سینمای قبل از انقلاب و زمان طاغوت قابل مقایسه نیست، ولی سینمای مطلوب انقلاب هم که بتواند ارزش‌ها را به تصویر بکشد، هم نیست.
این مسئول افزود: حضرت امام خمینی (ره) در سخنرانی تاریخی خود، از سینمای پاک و نجیب ایرانی، اسلامی حمایت کرده و آن را از امور زشت و ناپسند دور دانسته و فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم».
ابراهیمی متذکر شد: توجه ویژه دولتمردان کشور به سینما پس از رحلت امام خمینی(ره) ادامه یافت و رهبر معظم انقلاب نگاهی موشکافانه‌ای به سینمای ایران داشته و در دیدارهای خود با سینماگران همواره بر نقش کلیدی هنر هفتم تاکید فرموده‌اند.
این مسئول تاکید کرد: تشکیل سازمان سینمایی باعث می‌شود بتوانیم گام‌های بیشتر و بهتری را برداریم و در عرصه بین‌المللی رقابت کنیم.
وی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در حوزه تئاتر و فیلم‌سازی در مازندران گفت: سینماها و تالارهای موجود در این استان فراخور شان و نیاز هنرمندان این خطه نیست، زیرا بیشتر سینماهای استان از لحاظ ساختمان و دستگاه‌ها مستهلک شده‌اند و نیاز به بازسازی دارند.
ابراهیمی از برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه وارش، برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، حمایت از تولید فیلم سینمایی خرس، پیگیری برای ساخت پردیس‌های سینمایی در مازندران به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های سینمایی این اداره کل یاد کرد. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با قدردانی از تلاش‌های اهالی سینما در مازندران اذعان داشت: تعداد سینماها نسبت به جمعیت مازندران کافی نیست و رفع این مهم حمایت‌های استانی و ملی را طلب می‌کند.
انتهای پیام/ن20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول