اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان:

سینماهای زنجان استاندارد لازم را ندارند

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان هیچ نوع سرمایه‌گذاری خاصی برای سینما صورت نمی‌گیرد، گفت: سینماهای زنجان استانداردهای لازم به عنوان سینما ندارند.

سینماهای زنجان استاندارد لازم را ندارند
زین‌العابدین نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سالن‌های نمایش فیلم استان زنجان نه تنها به عنوان سینما از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند بلکه استانداردهای لازم برای عنوان سینما را نیز ندارند.
وی با بیان اینکه از دهه 30 تا 60 سالن‌های سینما از رونق مطلوبی برخوردار بود و مردم استقبال بیشتری از سینما داشتند، افزود: این استقبال به دلیل عدم پخش برنامه‌های مطلوب و مورد علاقه مردم اتفاق افتاد و پس دهه 60 تنها شبکه‌های یک و دو به پخش برنامه‌هایی در زمان‌های مشخص پرداخته که مردم علاقه چندانی به دیدن این برنامه‌ها نداشتند.
مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان بیان داشت: وجود سیستم ویدئو خانگی، ماهواره‌های مختلف و مراکز متعددی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد در مناطق مختلف شهری و روستایی به نمایش فیلم پرداخته و مردم ترجیح می‌دادند در صف‌های طولانی سینما فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنند.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب تجهیزات سینماهای آن دهه خاطرنشان کرد: مردم رغبت خاصی به حضور در سینما داشته به ویژه دیدن فیلم‌های جنگی برای مرم جالب بود.
نصیری تصریح کرد: با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و حضور سیستم‌های جدید از نوع سی‌دی و دی‌وی‌دی در زندگی مردم سبب کاهش رونق بازار سینما شد و مردم به جای هزینه برای تماشای فیلم در سینما با خرید یا اجاره محصولات مورد علاقه خود به صورت خانوادگی‌، فیلم‌های مورد علاقه خود تماشا می‌کردند.
وی متذکرشد: سینما پس از ورود محصولاتی از نوع سی‌دی و دی‌وی‌دی به عنوان یک مرجع تکثرگرا در جامعه نمود پیدا کرد و ظهور فیلم‌های موبایلی و اینترنتی به سبب گسترش شبکه توزیع شد.
مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان بیان داشت: شبکه‌های توزیع محصولات فرهنگی از جمله فیلم‌های مختلف سینمایی از دورترین نقاط جهان با کمترین زمان در اختیار قشرهای مختلف قرار گرفته و به کاهش رونق سینما کمک کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت فرهنگ‌سازی و مدیریت لازم بر امور فیلم‌های سینمایی سخن گفت و افزود: تا زمانی که ذائقه مردم فرهنگی و هنری نشود، شبکه‌های توزیع نامناسب‌تر از گذشته شده و این امر به فرهنگی خاص در مقابل سینما تبدیل می‌شود.
نصیری با اشاره به ضرورت‌های جهان امروز و استفاده بهینه از زمان یادآور شد: در حال حاضر در جهان دیدن فیلم‌های کوتاه تقویت شده و مردم به تناسب وقت خود به تماشای فیلم می‌پردازند در حالی که در کشور ایران به قدری زمان تماشای فیلم طولانی است که مردم به یک نوع هنجار فکری، عاطفی و روان‌شناسانه دچار شده‌اند.
وی ادامه داد: تا کنون کشفی به بزرگی سینما در جهان اتفاق نیفتاده و معادل آن بروز نکرده است، چرا که سینما قادر است افکار بزررگتر را کوچکتر و افکار کوچک را به افکاری بلند تبدیل کند.
مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان از تعطیلی سینماهای استان یکی پس از دیگری در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: در شهر زنجان تنها سینما بهمن در خدمت همشهریان است و مابقی سینماهای استان به سالن‌های همایش و رستوران تبدیل شده که تغییر ذائقه مردم در استفاده از محصولات فرهنگی و بی‌توجهی مسئولان از دلایل تعطیلی سینماهای استان است.
وی با بیان اینکه در استان هیچ نوع سرمایه‌گذاری خاصی برای سینما صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: سینماهای استان زنجان پس از انقلاب اسلامی به بنیاد مستضعفان و جانبازان واگذار شد و با دستور مقام معظم رهبری مسئولیت آن به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد و نظارت بر نحوه عملکرد آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد.
نصیری از فعالیت سازمان سینمایی کشور در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با فعالیت این سازمان همه فعالیت‌های سینمایی از تولید تا توزیع به این سازمان واگذار می‌شود.
مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان افزود: سینما در حال حاضر در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی انسان راه یافته و به عنوان صنعتی مهم هر چیز لوکس را هدایت می‌کند.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس که چه حمایت‌هایی از مجموعه سینمایی استان صورت می‌گیرد، گفت: همه حمایت‌ها از ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی از مرکز هدایت می‌شود و استان‌های دیگر تنها مرکزی برای ساخت فیلم محسوب می‌شوند.
نصیری از ساخت 85 فیلم سینمایی به طور میانگین در هر سال در کشور خبر داد و افزود: مجوزهای لازم برای ساخت فیلم از طریق مرکز صادر می‌شود.
وی با ابراز تاسف از اینکه سینما به صنعت پولسازی در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: فیلم‌های بخش خصوصی با حمایت این بخش ساخته شده و همه هزینه‌های آن از طریق تهیه کننده پرداخت می‌شود و فیلم‌های موضوعی نیز با حمایت‌های بخش دولتی آماده اکران می‌شود.
مسئول انجمن سینمای جوان استان زنجان یادآور شد: در استان زنجان افراد زیادی در زمینه فیلم‌سازی فعال هستند و کارهای تلویزیونی آماده می‌کنند اما در طی سال‌های اخیر فعالیت‌های هنری مطلوب از سوی دست‌اندرکاران سینمای استان دریافت نمی‌شود، چرا که بیشتر دغدغه‌های مالی مطرح است و کارگردانان به جای توجه به ماهیت و کیفت فیلم به میزان پولسازی آن توجه می‌کنند.
وی گفت: در استان هنرمندان بیشتر از فعالیت‌های اصلی فاصله گرفته‌اند که ضروری است مسئولان در این زمینه برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل هزینه‌های بیشتری متحمل شوند.
نصیری راه‌اندازی گالری‌های سینمایی، راه‌اندازی پردیس سینمایی و فروشگاه محصولات سینمایی را از راهکارهای رسیدن به امور سینمایی مطلوب دانست و افزود: مدیریت لازم برای امور سینمایی به بهبود این مقوله در استان کمک شایانی می‌کند.
وی بر ضرورت جدا سازی بسترهای هنری و محصولاتی که در استان تولید و توزیع می‌شود تاکید کرد و گفت: باید به سراغ کشور و جهان رفته و جایگاهی برای استان کسب کنیم.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول