اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

هنر سینما باید تجلی ارزش‌های اعتقادی و اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هنر فاخر سینما باید در راستای تجلی بخشی و ترویج ارزش‌های اعتقادی عمیق ایران اسلامی حرکت کند.

هنر سینما باید تجلی ارزش‌های اعتقادی و اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابراهیم عزیزی ظهر امروز ضمن گرامیداشت روز ملی سینما و یاد پیشکسوتان عرصه  هنر در سینما اشراق زاهدان اظهار داشت: هنر سینما از جایگاه رفیع برخوردار و در مسیر رشد، احیاء و اعتلای فرهنگی هر کشور بسیار موثر است.
وی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب هنر سینما در ایران خاطرنشان کرد: این تاریخ گویای این است که هر زمان توانسته‌ایم از این هنر فاخر خوب استفاده و اندیشه  و تفکر جامعه را ازطریق آن به سمت آرمان‌های الهی هدایت کنیم، دستاوردهای مطلوبی را در راستای این حرکت دینی به دست آورده‌ایم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تهیه سازه‌های هنر سینما را توسط مسئولان این صنعت در زمینه هدایت جامعه به سمت رستگاری یک تکلیف و وظیفه شرعی عنوان کرد و افزود: باید ضمن احساس مسئولیت، انضباط اجتماعی ایجاد کرد تا تامین کنند نیاز فرهنگی جامعه انسانی و تمامی آحاد و اقشار بشریت باشد.
عزیزی با اشاره به جایگاه رفیع هنر سینما در آموزش، تغییر نگرش و تفکر اجتماعی مردم به توجه هنرمندان و مسئولان هنری در رعایت حقوق انسانی و مسایل اخلاقی اشاره و تاکید کرد: هنر باید پیام اعتقادات دینی جوامع را در عرصه گیتی فریاد کند و با استحاله‌های فرهنگی که هویت مردم را از آنها می‌گیرد، مقابله ابزاری کند.
وی به دنیای ویران‌گر هالیودی که بابهره‌گیری از امکانات گسترده خوداندیشه‌های ارزشی و مبنایی مردم دنیا را هدف گرفته اشاره کرد و افزود: سینما بهترین وسیله برای صدور تفکر اسلام نبوی به جهان است که باید از این قابلیت به خوبی بهره‌گرفته و مبانی ارزشی و الهی را به درستی اشاعه دهیم.
 معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تقدیم 230هزار شهید دفاع مقدس به پیشگاه پرودگار می‌تواند اسوه فرهنگ ،غیرت،شجاعت ،ایثار، ایستادگی  و مقاومت اسلامی و دینی را به دنیا و حقیقت این رسالت رانشان دهند که این مهم از عهده هنرمندان عرصه سینما برمی‌آید.
عزیزی از موافقت 400 پردیس سینمایی درسطح کشور خبر داد و افزود: این حرکت از اقدامات بسیار ارزنده در حیطه هنر بوده  و سیستان و بلوچستان آمادگی برای هرگونه کمک و پشتیبانی در این زمینه را دارد.
 وی با اشاره به نیاز مبرم استان برای توسعه روحیه نشاط وخروج از برخی تنگناهای اجتماعی بیان کرد: فضاها وامکانات، باید چند منظوره احداث شود که خوشبختانه امکان واگذاری زمین دراستان برای فعالیت‌های هنری، فرهنگی به ویژه در عرصه سینما مهیا و مسکن و شهرسازی این استان برای جانمایی زمین پردیس سینمایی در حال پیگیری است. 
انتهای پیام/خ20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول