اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد یزد خواستار شد:

ارائه تسهیلات دولتی به متقاضیان ساخت سینما

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان یزد خواستار ارائه تسهیلات دولتی به متقاضیان ساخت سینما در یزد شد.

ارائه تسهیلات دولتی به متقاضیان ساخت سینما
مهدی مفیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با گرامیداشت 21 شهریورماه به عنوان روز سینما با اشاره به وضعیت سینماهای استان یزد اظهار داشت: سینما ایران یزد که مالکیت خصوصی دارد در خیابان کاشانی واقع شده و در سال 1352 با 916 صندلی تاسیس شد.
وی با اشاره به اینکه این سینما پس از چند سال از زمان افتتاح دچار آتش‌سوزی شد و در سال 78 مورد مرمت و بهره‌برداری مجدد قرار گرفت، افزود: با این وجود این سینما هنوز هم نیاز به مرمت و بازسازی دارد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.
مفیدی عنوان کرد: سینما جام جم یزد نیز در بلوار 17 شهریور در سال 1382 با 400 صندلی با یک سالن از سینماهای فعال و ممتاز یزد است که در حال حاضر مراحل لازم برای احداث دو سالن دیگر را طی کرده و پس از آن به با سه سالن فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به مجتمع فرهنگی، هنری، سینمایی تک، بیان کرد: این سینما نیز مالکیت خصوصی دارد و در بلوار شهید قندی واقع شده و در سال 1389 با چهار سالن و هزار و 200 صندلی افتتاح شد.
مفیدی عنوان کرد: این سینما نیز از سینماهای فعال و ممتاز یزد است که علاوه بر سالن‌های سینما شامل بخش‌های فرهنگی و تجاری است.
وی از سینماهای چهار بعدی یزد را نیز از جمله فضاهای سینمایی یزد برشمرد و افزود: هر دو سینمای چهار بعدی یزد در سال جاری و هر کدام با 32 صندلی به بهره‌برداری رسیده‌اند.
مفیدی همچنین از افتتاح یک سینما در سال جاری در مجتمع تجاری تفریحی ستاره یزد خبر داد و افزود: این سینما نیز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: در پارک شهدای هفتم تیر یزد نیز یک سینمای دولتی با مالکیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری راه‌اندازی شده است.
مفیدی همچنین از راه‌اندازی سینمای چهار بعدی در مجموعه فرهنگی ورزشی مهنور توسط بخش خصوصی خبر داد و افزود: این سالن هم‌اکنون مراحل پایانی تکمیل خود را طی می‌کند.
معاون فرهنگی مدیرکل اداره ارشاد استان یزد همچنین با اشاره به وضعیت سینماهای شهرستان‌های مختلف استان یزد گفت: سینما ستاره کویر شهرستان طبس که مالکیت آن بر عهده شهرداری است به دلیل آسیب‌پذیری و استاندارد نبودن ساختمان از سال 1388 تعطیل است اما مسئولان شهرستان پیگیر احداث یک سینما هستند.
وی عنوان کرد: سینما آزادی اردکان نیز در تملک انجمن سینمای جوانان ایران است و در مرحله بازسازی است.
مفیدی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری بیشتر و مجدانه مالک، هرچه سریع‌تر این سینما به بهره‌برداری برسد.
وی عنوان کرد: در شهرستان‌های استان یزد احداث سالن‌های سینما با ظرفیت کم بین 180 تا 200 نفر می‌تواند تقاضای مردم شهرستان را برآورده کند.
مفیدی با اشاره به میزان استقبال مردم از سینماها تصریح کرد: با توجه به تشخیص راهکارهای جذب مخاطب، مالکان سینماها روش‌های مختلفی را اجرا کرده‌اند.
وی از جمله این روش‌ها به هم‌طرازی با بهترین سینماهای کشور، اکران همزمان با فیلم‌های تهران و به روزرسانی امکانات به لحاظ صوت و تصویر در سالن و امکانات رفاهی و فرهنگی اشاره کرد.
مفیدی خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها سبب شده تا آمار فروش بلیط در سینماهای یزد نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: بی‌تردید نوع و کیفیت فیلم در جذب مخاطب سینما از دلایل عمده استقبال یا عدم استقبال از سینما بوده است.
مفیدی یادآور شد: با توجه به محیط فرهنگی مذهبی یزد و کمبود فضاهای تفریحی و فرهنگی، افزایش سالن‌های سینما در شهرستان‌ها ضروری است زیرا بیشتر شهرستان‌ها فاقد سینما هستند.
وی ادامه داد: استان یزد با توجه به تعداد فارغ‌التحصیلان رشته سینما و تحصیل‌کنندگان مرتبط با این رشته، امکانات بالقوه‌ای برای ساخت فیلم‌های کوتاه، مستند و داستانی دارد که انتظار می‌رود حمایت‌های مالی به این امر اختصاص یابد تا از این پس شاهد حضور جوانان استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی همانند گذشته باشیم.
مفیدی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه اعتبار و تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان ساخت سینما و فیلم‌سازان قرار دهند.
21 شهریورماه روز سینما تعیین و نامگذاری شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول