اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد توسعه فرهنگی سپهر خواستار شد؛

تغییر نگرش از شغل‌های استخدامی به خوداشتغالی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد توسعه فرهنگی سپهر بر تغییر نگرش از شغل‌های استخدامی به خوداشتغالی تاکید کرد و گفت: در همین راستا دوره آموزش کارآفرینی و آشنایی با فرصت‌های شغلی برای یکصد دانش‌آموز قاینی برگزار شد.

تغییر نگرش از شغل‌های استخدامی به خوداشتغالی
به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، سید ناصر نوربخش در اختتامیه کلاس‌های کارآفرینی قاین با بیان اینکه بنیاد توسعه فرهنگی سپهر به عنوان یک نهاد غیر دولتی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و موسسه منادیان توسعه پایدار تهران این دوره را با عنوان طرح کاج برای دانش‌آموزان برگزار کرده است، اظهار داشت: طرح کاج یکی از طرح‌های مورد تایید موسسه کار و تامین اجتماعی است که هدف آن ترویج کارآفرینی در بین دانش‌آموزان، تغییر نگرش جوانان از شغل‌های استخدامی به خود اشتغالی است.
وی کمک به جوانان برای تشخیص فرصت‌های کسب‌ و ‌کار و افزایش انگیزه جوانان برای راه‌اندازی کسب ‌و کارهای کوچک را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: سال گذشته این طرح در مدارس شهر تهران اجرا شد و با رایزنی‌های صورت گرفته، شهرستان  قاین  دومین شهری است که پس از تهران طرح کاج در آن اجرا می‌شود.
نوربخش با اشاره به فعالیت‌های بنیاد توسعه فرهنگی سپهر در زمینه ترویج کارآفرینی گفت: این بنیاد با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی تهران و تعدادی از خیرین از سال گذشته طرح اتاق کارآفرینی مدارس را در دو مدرسه شهر قاین اجرا کرده است و طرح کاج به دنبال آن طرح برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
مدیر عامل بنیاد توسعه فرهنگی سپهر افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح در طول دو هفته با مباحث اولیه کارآفرینی مثل خلاقیت و ایده‌یابی، بازاریابی و فروش، تدوین طرح کسب و کار  آشنا می‌شوند.
وی گفت: همچنین در هفته دوم فرصت‌های شغلی در زمینه محصولات گلخانه‌ای، زعفران و زرشک، تجارت الکترونیک، محیط زیست و گردشگری آموزش داده می‌شود
.نوربخش تاکید کرد: این دوره 48 ساعته به صورت رایگان برای دانش‌آموزان برگزار شده و کلیه هزینه‌های آن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول