اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی اعلام شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی برنامه‌های هفته دفاع مقدس این سازمان را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان مرکزی اعلام شد
مجید مهرجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: 31 شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز هفته دفاع مقدس است که برنامه‌های مختلفی به منظور گرامیداشت این هفته توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از حساس‌ترین و بارزترین دوران تاریخ ‌انقلاب ایران اسلامی است، تصریح کرد: هشت سال پایداری رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمنان که برخاسته از روح وحدت و ایمان آنان بود، در سایه هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی،‌ حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت‌های آرمانگرا شد که امروز تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان از این پایداری درس و الگو گرفته‌اند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را از مهم‌ترین اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: از آنجا که نسل امروز دوران هشت سال دفاع مقدس را به خود ندیده است و با توجه به اینکه این نسل باید با وقایع جنگ آشنا شده و در جریان رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان قرار گیرد برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های هفته دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مهرجو با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با اول مهر ماه فصل بازگشایی مدارس زنگ مقاومت در تمام مدارس استان نواخته خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین کلاس‌های مدارس سطح استان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا به نام شهدا مزین خواهد شد.
‌رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه روح‌الله استان تصریح کرد: تجلیل از خادمان برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، شناسایی فرهنگیان شرکت کننده در عملیات طریق‌القدس و تجلیل از آنان، فضاسازی و تبلیغات میدانی در مدارس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در موضوعات علمی، دفاعی، سازندگی، خودکفایی و اختراعات، برپایی نمایشگاه کتاب و برپایی ایستگاه‌های صلواتی بخشی از برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس است.
مهرجو اظهار کرد: همچنین حضور حداکثری فرهنگیان در نماز جمعه، سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، عطر افشانی قبور شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تقدیر از حائزان رتبه‌های زیر یک‌هزار در کنکور سراسری و... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول