اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته دفاع مقدس؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس اردبیل اعلام شد

خبرگزاری فارس: در آستانه گرامیداشت سی و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس برنامه‌های برپا شده در این ایام در استان اردبیل اعلام شد.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس اردبیل اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل صبح امروز در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استانداری اظهار داشت: تشکیل و راه‌اندازی ستاد، ایجاد سنگرهای نمادین در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و میادین شهر و فضاسازی لازم در ادارات و دیگر مکان‌ها در مورد دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ابتدایی و قبل از هفته دفاع مقدس است.
ذکی‌الله خوشبخت برگزاری نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه و دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پیشکسوتان را با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه در استان و افتتاح نمایشگاه رزمی ـ فرهنگی والفجر چهار در اردبیل را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در آستانه هفته دفاع مقدس امسال اعلام کرد.
وی گفت: روز اول این هفته به نام شهدا نامگذاری شده که شاهد برگزاری رژه نیروهای مسلح به همت سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی خواهیم بود و در کنار آن در نخستین روز این هفته مزار شهدا غبار روبی و عطرافشانی شده و با آرمان آنها تجدید میثاق می‌شود.
این مسئول بیان داشت: همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس موزه شهدا در خانه تاریخی محله اوچدکان اردبیل افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
وی به برنامه‌های دومین روز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برپایی همایش پیاده‌روی خانوادگی در شورابیل، تجلیل ائمه جمعه و جماعات ایثارگر و پدر شهید در نمازهای جمعه و سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه اجرا می‌شود.
خوشبخت اظهار داشت: همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس و تقارن این روز با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) یادواره شهدای روحانی و شهدای محلات مختلف اردبیل برگزار شده و برنامه گرامیداشت این یوم تعزیه در مدرسه علمیه اردبیل برگزار می‌شود.
این مسئول نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس با نام و یاد شهید مرحمت بالا‌زاده و تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح از برنامه‌های چهارمین روز هفته دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: در پنجمین روز این هفته شاهد اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تیپ 40 ارتش، رونمایی از کتاب "پلاکارد‌های خالی گردان" نوشته محمود مهدوی، تصویرسازی فرزندان صبح با حضور هنرمندان منتخب شمالغرب کشور و برگزاری ورزش صبحگاهی عمومی با حضور نیروهای مسلح خواهیم بود.
دبیر ستاد برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ادامه داد: در این ایام شاهد برگزاری دو همگانی نیروهای مسلح با لباس نظامی، همایش ورزش صبحگاهی بانوان، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا ایثارگران و پیشکسوتان نیروهای مسلح و امضای میثاق‌نامه دختران دبیرستانی با شهیده نسرین افضلی شیرازی خواهیم بود.
خوشبخت بیان داشت: در هفته گرامیداشت دفاع مقدس نمایشگاه عکس، کتاب پوستر و نقاشی، شب‌های خاطره، دیدار از آسایشگاه جانبازان و نمایشنامه‌های دفاع مقدس را با حضور هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی شاهد خواهیم بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: به مناسبت این ایام به همت کانون پرورش فکری کودکان مسابقه وبلاگ‌نویسی با موضوع دفاع مقدس، ساخت انیمیشن، قصه‌گویی و نمایش عروسکی متناسب با این ایام را شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه از تهیه و چاپ تمبر یادبود شهدای جهاد سازندگی و راه‌اندازی گنجینه شهدای این نهاد انقلابی خبر داد و بیان داشت: در این ایام  شاهد برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم با ویزیت رایگان خواهیم بود.
این مسئول از تدارک مناسب صدا و سیما برای پخش برنامه‌های مناسبتی از رسانه گروهی خبر داد و افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقات ورزشی تیر‌اندازی، دو و میدانی، فوتسال و برخی دیگر از رشته‌ها برگزار شده و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.
وی به نامگذاری ایام هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: اولین روز این هفته به نام شهدا،‌ دومین روز این ایام به نام نماز و جهاد، سومین روز به نام بصیرت دینی و دفاع مقدس و چهارمین روز به نام سربازی و حماسه دفاع مقدس نامگذاری شده است.
این مسئول اظهار داشت: ‌پنجمین روز این هفته با نام جهاد در جهاد، ششمین روز این ایام به نام ولایت فقیه و دفاع مقدس و آخرین روز نیز به نام خانواده و دفاع مقدس نامگذاری شده که در این ایام محور‌های تبلیغی نیز تبیین و تشریح شده است.
خوشبخت توجه همه جانبه به جهاد،‌ خودکفایی در عرصه‌های مختلف، استکبار ستیزی، تبیین نقش ولایت فقیه، توجه به نقش زنان و ترویج عفاف و حجاب در خانواده‌ها و برنامه‌ریزی‌های متناسب برای آشنایی نسل آینده با جنگ نرم دشمن را از جمله محور‌های تبلیغی این هفته است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول